• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pluttan

Bumman: vad mysigt att fått se en liten glimt av prinsessan Estelle.
    Ja hon är verkligen söt. Tittade på dopet igår.Baby

Jag vet precis hur du menar att man blir akut kissnödig och att det trycker på när man rör på sig. Så är det för mig med.
    Jag för min del gör faktiskt inte så mycket om dagarna nu. Bara småplockar lite hemma. Kanske baka lite om jag känner för det. Ta en liten promenad i närområdet ifall det skulle trycka på....nära hem ialla fall.Rynkar på näsan

Dancia skrev 2012-05-22 23:45:06 följande:
    Här har det varit 28 grader i skuggan idag. Jag verkligen älskar värme i vanliga fall men nu är det ingen höjdare, speciellt inte när jag får så mycket hjärtklappningar av alla förvärkar och känner mig alldeles svimfärdig. Värst är dock nätterna då det är så svårt att få ner temperaturen i huset. Det är 19 grader ute nu strax före midnatt och 24 grader här inne. Vrider och vänder på mig och blir irriterad över att det strålar stark värme från min man som ligger närmast fönstret :P. Han är som ett element och då får jag inte något av den knappt svalkande luften utifrån :P.
    Jag känner likadant. Var uppe till strax efter klockan 23.30 och det var ca 18 grader.
    Min man har legat i feber dessutom ett par dagar så han har också varit som ett hett element i denna värmen.
    Jag älskar värmen i vanliga fall med. Klagar aldrig i stort sett annars. Bara nu.Skrattande
  • Tullamulla
    Baby1112 skrev 2012-05-23 07:03:48 följande:
    Tullamulla: enligt läkaren var det inte så vanligt att den vänder sig så mycket. Det borde egentligen vara för trångt... Men nu har ju denna vänt sig två gånger på en och en halv vecka! Kände när den vände sig nedåt nu sist, men däremot kände jag ju inte när den la sig på tvären. Har dock haft svårt att känna bebis hela tiden, den är väldigt lugn plus att moderkakan ligger i framvägg! Vändningsförsöket tycker jag var väldigt obehagligt, men har problem att ligga på rygg då jag blir svimfärdig av det. Men jag är så sjukt rädd dör snitt att jag gör (nästan) vad som helst för att undvika det!!! :)

Tack för att du delar med dig! Känns ganska likt mig, jag har oxå moderkakan i framvägg o har inte känt så mycket kraftiga sparkar pga det. Förrän nu när den har fötterna neråt... Då kan de göra vändningsförsök fast moderkakan ligger fram, var osäker på det då infon är olika om detta. Hoppas allt går bra för dig och att du slipper snittas! Jag kommer dock välj det om den inte vänder sig på första försöket. Det blir en ny erfarenhet i så fall
  • fyrklöver81

Känner ni att bebis har fötterna ner? Min bebis ligger förmodligen rätt enl min bm , men på sena UL låg han på tvären och nu tycker jag det känns som det liksom isar och sprätter i underlivet, tycker detta borde vara pga fötter och ej huvud. Har även jag moderkaka i framvägg, verkar som dessa bebisar är mer besvärliga en bakvägg bebisarna ;)

• Tre Flickor

Kom på att jag glömt att säga HEJ och VÄLKOMNA till er nya Glad

I dag ska jag på 39 veckors kontroll hos barnmorskan. Det ska bli spännande att se om magen växt något mera eller om det står stilla nu för att den förhoppningsvis sjunkit ner. Min busbebis var rörlig vid förra kontrollen och jag misstänker att hon fortfarande är det trots att magen sjunkit. I dag har jag 7 dagar kvar till BF och i morgon går graviditeten in i magiska vecka 40. Det känns lite konstigt och som att jag går på "övertid" men det är väl bara för att mellantjejen kom i vecka 38 och för att alla har "lurat" i mig att jag ska föda tidigare även denna gång.

Vägde mig fastande enl önskemål i morse och vikten står fortfarande stilla på + 3 kg. Hur kan vikten stå stilla fast jag binder vatten i både händer och fötter? Någon som har någon bra förklarning? Nu vet jag från TUL att bebis ändå lyckats få det hon behöver och väger uppskattningsvis 3200 g. Men min egen vikt blir jag inte klok på!    

PojkarnasMamma85 - Vad spännande, hur har det gått för dig? Glad  

• Lina007

Sitter här och är lite sentimental. Igår så tog jag fan vid hornen och bestämde att det var dags för sonen att sluta med tutten.

Vi hade bestämt att han skulle sluta med den i julas men då backade sambon ur och det var sååå många som började lägga sig i när, hur och var och då fick det vara för jag vägrade ta den "kampen" själv. Och sen några månader tillbaka har vi haft att han bara får ha den då han ska vila/sova och det har gått jättebra.

Sen tog jag upp det med sambon igen förra veckan att jag verkligen tyckte det var dags, men det tyckte inte han minsann. :-P Men så igår kände jag att nu fick det vara nog och att jag tror vi gör en för stor sak av det hela och det har gått så himla bra utan och likaså nu på morgonen - skönt! Men nu blir han ju ännu större, mammas pojke!

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • PojkarnasMamma85

Nej, tyvärr visade det sig bara vara förvärkar igen Magen är iof fortfarande öm och något spänd och jag har huvudvärk och mår illa och svettas som en gris. Men inga fler värkar *suck* Med min första höll det på så med rätt regelbundna värkar ett par timmar om dagen och sen kom han några dagar senare. Så jag hoppas det bara handlar om dagsr nu.

• bebisgalen

Välkommnar v.39 idag :) Dock är termometern med 29 grader inte lika välkommen av mig.
     Hua, vad jag svettas och grymtar som en gris! Kom ut bebis!

• zenoble

Somnade med molvärk vaknade med molvärk. Haft lite sd idag med en del smärtsamma. Men det är väl inget på g idag heller ;) hoppas ni har en fin dag. Själv håller man på med renovering hela dagen. Zz

• emma78

Ett stort grattis till er som redan fått era små underbara bebisar och stort lycka till,till er som  är på G:))Här verkar det inte hända nått.....Trots att jag är "förutspådd" att föda idag:) Tror att den där personen får tänka om:)) Har dock åkt på en urinvägsinfektion så här på slutet....penicellin i 5 dagar....
    Possitivt är är att jag har hittat nått att dricka förutom vatten som INTE ger halsbränna!! Flädersaft!! Sååååå gott!!!
    Älskar värmen i vanliga fall och har längtat hela våren efter att få sitta i solen,men nu när den kom är den en ren plåga!! Sväller upp som en ballong om fötterna,svettas både här och där....svårt att sova osv.Så tråkigt att "klaga" på värmen när den äntligen är här!!  
    Ang fixering så har båda mina barn fixerat sig i v 30 och sedan fötts i v 39+3 resp.37+2 Denna som ligger i magen i magen nu hade inte fixerat sig i v 35+3  så det är nog VÄLLDIGT individuellt. 

• RocketQueen

Idag går jag in i b.39 (38+0) och det är exakt två veckor kvar till bf. Men det är heeelt okej för mig om bebis vill titta ut till helgen
    Idag är än så länge en bra dag. Fick sovmorgon. Bebis gjorde sitt bästa för att väcka mig men jag lyckades somna om och sov till halv elva! minns inte ens när jag sov så länge sist Bara det gör ju under för humöret. Och vikten har gått ner ett kilo så det verkar som att svullnaden börjar rätta till sig litegrann. Visst jag är fortfarande svullen men nu är det mer "normalt". Sommarväder på det och det blir en bra onsdag