• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Har ju haft lite molvärk hela dagen från o till o nu började lite slemmis att släppa... Fortfarande molande

• Lina007

Är det bara jag som får sammandragning, på sammandragning, på sammandragning?! Den ena hinner knappt lägga sig och jag andas igenom den förrän det är dags igen!

Ni som har barn sedan tidigare, har ni mått illa inför någon av era tidigare förlossningar? Jag vet inte om mitt illamående som jag haft (och fortfarande har) idag beror på hostmedicinen (Cocillana) jag måste ta innan läggdags eller om det beror på alla sd och att kroppen håller på att göra sig redo inför vad som komma skall.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-23 22:13:13 följande:
    Gammelmamma: jag håller verkligen alla tummar för att det fins plats för dig, du kan väl säga till att de ska va tomt den 14 då vi kommer ;) hihi vill inte heller bli hemskickad! Åh så avis på dig, att du får träffa alla dem underbara. Hoppas du föder på natten och får en bm som heter Lena , eller Anna-Lena de va mina favvisar!

Tack, hjälp mig att hålla tummarna:) Vet du om Anna-Lena är från Hjo? I så fall hade jag henne när hon var elev för 17 år sedan:) Jag hoppas jag får tidigare än natten:) Men natten duger också. Bara jag slipper åka hem.
  • LillaGrynet

Någon här som både fått barn på naturlig
    Väg och även blivit igångsatt? Vilket är bäst? Eller värst?

• Tess1979
    Lina007 skrev 2012-05-23 22:16:07 följande:
    Är det bara jag som får sammandragning, på sammandragning, på sammandragning?! Den ena hinner knappt lägga sig och jag andas igenom den förrän det är dags igen!

Ni som har barn sedan tidigare, har ni mått illa inför någon av era tidigare förlossningar? Jag vet inte om mitt illamående som jag haft (och fortfarande har) idag beror på hostmedicinen (Cocillana) jag måste ta innan läggdags eller om det beror på alla sd och att kroppen håller på att göra sig redo inför vad som komma skall.
    Jag tar också Cocillana, och den är nog boven till mitt illamående också har jag upptäckt. Roligt val man har; hosta eller må illa...
  • Elskling123

Ser att det börjar hända grejer för många här redan! Va spännande :)
    Någon som kan det här med sd?   Har inte haft mycke sammandragningar hittills i graviditeten, bar då och då så jag knappt tänkt på det... Men från igårkväll och hela dagen idag har ja haft det med jämna mellanrum runt 30min - 1 timma emellan... kommer det bli tätare o tätare framöver eller kan det minska ändå??
    Jag är ju inte beräknad förrän 9:de men trycket är enormt neråt o nu märker ja av sd hela tiden :(
    känner mig verkligen okunnig i det här :s  

• Bumman79
    Elskling123 skrev 2012-05-23 22:49:06 följande:
    Ser att det börjar hända grejer för många här redan! Va spännande :)
    Någon som kan det här med sd?   Har inte haft mycke sammandragningar hittills i graviditeten, bar då och då så jag knappt tänkt på det... Men från igårkväll och hela dagen idag har ja haft det med jämna mellanrum runt 30min - 1 timma emellan... kommer det bli tätare o tätare framöver eller kan det minska ändå??
    Jag är ju inte beräknad förrän 9:de men trycket är enormt neråt o nu märker ja av sd hela tiden :(
    känner mig verkligen okunnig i det här :s  
    Som mig då...vet inte vad sammandragningar är knappt även om man misstänker å sen det där med förvärkar oxå :P.
  • gammelmamma

Ni som inte vet vad det är med sammandragningar och förvärkar: de allra flesta förstår när det är på gång...Ursäkta om jag låter tyken men det är bara i välmening, slappna av ni vet när det är dags;)

• RocketQueen

Oj vad det händer grejer för många här! Jag blir alldeles avundsjuk! Har ju inte bf förrän den 6:e men jag är helt knäckt av all svullnad och handlederna som bråkar... Karpaltunnelsyndrom, kul... Har haft problem med det tidigare men det försvann när jag bytte till ett jobb där jag inte använder handlederna lika mycket. Men det var aldrig såhär illa... Jag vill bara att det ska vara över nu!

Sorry för allt gnäll, men det är en sån kväll ikväll...

• Bumman79
    gammelmamma skrev 2012-05-23 23:06:39 följande:
    Ni som inte vet vad det är med sammandragningar och förvärkar: de allra flesta förstår när det är på gång...Ursäkta om jag låter tyken men det är bara i välmening, slappna av ni vet när det är dags;)
    Fast när jag beskrev vad jag har känt var den någon som trodde att det vad SD här i tråden ovanför...