• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor

BM besök vecka 39!

Hb: 126
    Fosterljud: 153
    BT: 149/90 (det har sjunkit HURRA)
    SF-Mått: 34 (samma som förra gången)
    Fosterläge: Huvudet ruckbart i bäckeningången     

Tjejen och magen har äntligen sjunkit ner. Därav oförändrat sf mått.
    BM tror det blir sista helgen som gravid, jag hoppas att hon har rätt Skrattande  

• Tre Flickor
    LillaGrynet skrev 2012-05-23 20:11:21 följande:
    Ni som fått barn innan på naturligt sätt.. Har era bebisar varit väldigt aktiva dagarna innan det kör igång!? Jag blev ju igångsatt med sonen.. Men igår sen proppen börja lossa har det varit full fart i magen och den är jätte hård nästan hela tiden...

Båda mina tjejer har varit som vilda dagen innan förlossningen börjat Skrattande
  • LillaGrynet

Jag har för mig att jag hört innan att det brukar vara lugnare i magen innan förlossning.. Så hon bygger väl om där inne eller nät;)

• Tre Flickor
    gammelmamma skrev 2012-05-23 19:12:45 följande:
    Jag fick nåt annat konstigt papper från f-kassan om sjukskrivning i dag. Hoppas det inte ska krångla nåt nu. Jag gjorde anmälan om f peng i går men har redan glömt vad jag får. JAg vet i alla fall att jag inte har råd att ta ut mindre än 5 dagar i veckan.

Sitter här och samlar lite kraft, har ansträngt mig alldeles för mycket i två dagar nu. Hoppas jag inte har glömt att handla något. I kväll ska vaggan bäddas, väskorna packas och 3 åringens grejer köras till storasyster. Hoppas hoppas att inte för många har bestämt sig för att föda barn på KSS i morgon. Håll tummarna för mig, det känns lite konstigt att det troligtvis är sista natten utan bebis i huset:)  

Hoppas hoppas hoppas att du får din igångsättning i morgon.
    Lycka till Glad 
  • gammelmamma
    Tre Flickor skrev 2012-05-23 21:38:08 följande:

Hoppas hoppas hoppas att du får din igångsättning i morgon.
    Lycka till Glad 

Tack, jag försöker tänka att det inte är långt borta i vilket fall men jag vet att jag kommer bli jättebesviken om jag får åka hem igen
  • Bumman79

Någon mer som nästan får panik av trycket nedtill att det trycker på å att man är konstant kissnödig? Man kan ju inte stå upp eller gå utan att det trycker på hjääälp...:P.
    Man kan bara sitta ner för att få bort det ibland hjälper ju knappt det men trycket blir mindre iaf...

• LillaGrynet

Skulle passa mig bra och föda innan helgen så hoppas det är på G nu då:) Molande värk i nedre delen av magen och samtidigt tryck uppåt så svårt att sitta.. Å magen är hård hela tiden

• Polarlantis

Hmm...sd har jag koll på men kan ni också beskriva förvärkar? För nu misstänker jag att det jag trodde var magknip på nätterna är förvärkar..??!!

Gammelmamma: håller tummen för att du itne får åka hem!!

Tre flickor! Najs! Hoppas bm har rätt, så spännande! Önskar min var så tydlig...hon är enormt rörig och säger typ ingenting. Måste fråga hela tiden om allt och hon glömmer att skriva i journalen och så...

EGO: tycker eg att det är lite skumt...förra gången hos bm så fick jag göra ul för hon kunde inte känna huvudet, som visade sig ligga jättelångt ner och långt bak...idag klämde hon lite men sa ingenting...vaddå? Kände hon det nu plötsligt eller vad? Var så trött att jag inte fick ur mig att fråga...ska ju dit nästa vecka igen så...
    Hormonpåslag ikväll tror jag...känner mig deppig till tusen...bläääääää!      

• LillaGrynet

Ringde MVC idag och efter att slemmisen gått eller börjat lossa brukar förlossningen köra igång inom 14 dagar..
    Men man kan även gå över tiden men det var ovanligt sa hon.. Sen hade hon aldrig
    Hört att slemmisen återbildas utan mer att vattnet för det...

• Ensortsmamma

Gammelmamma: jag håller verkligen alla tummar för att det fins plats för dig, du kan väl säga till att de ska va tomt den 14 då vi kommer ;) hihi vill inte heller bli hemskickad! Åh så avis på dig, att du får träffa alla dem underbara. Hoppas du föder på natten och får en bm som heter Lena , eller Anna-Lena de va mina favvisar!