• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007

Nu har jag legat på rygg på golvet inne på toaletten, minuter efter jag skrev mitt inlägg så bokstavligen forsade vattnet ut och vi ska åka in till förlossningen på en koll nu.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Essence
    gammelmamma skrev 2012-05-23 23:06:39 följande:
    Ni som inte vet vad det är med sammandragningar och förvärkar: de allra flesta förstår när det är på gång...Ursäkta om jag låter tyken men det är bara i välmening, slappna av ni vet när det är dags;)
    Inte alltid så lätt faktiskt. Jag har haft sjukt våldsamma sammandragningar där jag verkligen har varit övertygad om att det har varit på gång, men så har det varit låååångt ifrån igång. Man vet inte alltid när det är dags, jag tror känslan är högst individuell för alla kvinnor. Det finns ju kvinnor som knappt tror att det är något alls, och någon timme senare är bebisen ute.
  • Essence
    Lina007 skrev 2012-05-23 23:16:13 följande:
    Nu har jag legat på rygg på golvet inne på toaletten, minuter efter jag skrev mitt inlägg så bokstavligen forsade vattnet ut och vi ska åka in till förlossningen på en koll nu.
    Hurra! Iväg och föd ett friskt barn nu! =)
  • conda
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com

Spännande, lycka till! =)
  • bebisgalen

Enligt min egen erfarenhet så när min magen blir sten hård som en fotboll kallar jag det SD.

När jag får "mensvärk" liknande smärtor i rygg och mage med eller utan SD så kallar jag det förvärk.  

• conda

Jag har blivit både igångsatt och fött spontant. För mig var den stora skillnaden attvjag hade längre pauser mellan värkarna och upplevde den spontana förlossningen mindre smärtsam. Har fött naturligt en gång och blivit igånsatt tre ggr. Ang. Förvärkar, jag får ofta dessa när JAG lägger MIG, härom natten kom de vart femte minut i tre timmar. Somnade vid halvfyra, mindre kul kan man tillägga... =)

• Elskling123
    gammelmamma skrev 2012-05-23 23:06:39 följande:
    Ni som inte vet vad det är med sammandragningar och förvärkar: de allra flesta förstår när det är på gång...Ursäkta om jag låter tyken men det är bara i välmening, slappna av ni vet när det är dags;)
    jag vet vad sammandragningar är.. undrade bara hur tätt inpå varann som man börjar närma sig förlossningen..

Gud vad spännande!! Lycka till!! :)
  • Dancia

Å vad roligt!!!! Lycka till :)