• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79

En fråga: imorse när jag vaknade å var kissnödig typ varannan timme så kändes det som att magen var hård å öm är det sammandragningar man har då? :P. Å blåsan gör ont...trots att man kissat ofta hela natten...

När jag gick på stan igår en kort bit fick jag som mensvärk långt ner i magen och det kändes som att det låste sig lite när jag gick så jag fick gå i snigelfart...och sätta mig och vila ofta. Är det oxå SD när det händer? Känns som att jag är den enda som inte har koll på det där med SD...

• LillSnurr82

När jag har sammandragningar så blir magen hård och öm , liksom spänner. När det händer kan det även bli tungt att andas. När det ilar mellan benen som mensverk tror jag är när bebis trycker neråt/fixerar sig.. I alla fall så jag vill beskriva känslan när jag jag tror jag har sammandragningar och när bebis fixerar sig eller roterar neråt i alla fall.

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82

Inte när jag tror jag har sammandragningar, för det vet jag att jag har. Utan tror bebis fixerar sig/roterar neråt.. "tror" hamna på fel ställe i meningen..

• Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-05-23 20:11:21 följande:
    Ni som fått barn innan på naturligt sätt.. Har era bebisar varit väldigt aktiva dagarna innan det kör igång!? Jag blev ju igångsatt med sonen.. Men igår sen proppen börja lossa har det varit full fart i magen och den är jätte hård nästan hela tiden...

Jag var inne på förlossningen och fick göra Ultraljud för att kolla att sonen mådde bra på grund av att det var alldeles för lugnt i magen . På natten drog värkarna igång och dagen efter var han född, så det var snarare lugna gatan dagen innan :). Med dottern kommer jag inte ihåg, bara att jag hade väldigt täta och starka förvärkar och var inne på förlossningen dagen innan även då ;).
  • Nangijala

Åh vad jag hatar dessa bristningar :( Fick några med dottern, men nu börjar de som jag fick med dottern bli större och jag känner att fler är på G... Så himla tråkigt!!!

• Nangijala
    Ni som fått barn innan på naturligt sätt.. Har era bebisar varit väldigt aktiva dagarna innan det kör igång!? Jag blev ju igångsatt med sonen.. Men igår sen proppen börja lossa har det varit full fart i magen och den är jätte hård nästan hela tiden...
    Kommer inte riktigt ihåg, men jag tror snarare att det var lite lugnare i magen, för på förlossningen så frågade de om bebisen rört på sig normalt, men det kunde jag inte riktigt svara på så hade det varit fullrulle hade jag nog kommit ihåg det :)
  • Tess1979
    Bumman79 skrev 2012-05-23 20:31:20 följande:
    En fråga: imorse när jag vaknade å var kissnödig typ varannan timme så kändes det som att magen var hård å öm är det sammandragningar man har då? :P. Å blåsan gör ont...trots att man kissat ofta hela natten...

När jag gick på stan igår en kort bit fick jag som mensvärk långt ner i magen och det kändes som att det låste sig lite när jag gick så jag fick gå i snigelfart...och sätta mig och vila ofta. Är det oxå SD när det händer? Känns som att jag är den enda som inte har koll på det där med SD...
    Japp det är sammandragningar
  • Lina007

Jag har tänkt på det den senaste tiden men kommer banne mig inte ihåg!
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Bumman79
    Tess1979 skrev 2012-05-23 20:50:27 följande:
    Japp det är sammandragningar
    Kanske är bra att man har lite SD så att livmodern vänjer sig inför förlossningen :).
  • LillSnurr82

Kommer inte heller ihåg om dottern var lugn eller vild i magen innan förlossningen starta.