• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elskling123
    M karl skrev 2011-09-28 18:34:52 följande:
    Jag har inga symptom alla tyvärr. Vill gärna börja känna av lite illamående eller annat som talar om att kroppen tar hand om det lilla ägget.
    Jag har inte heller några symptom egentligen, har mått illa några enstaka gånger eller om ja inte äter regelbundet. men ja mår illa i vanligt fall då oxå.. Har dock en molande känsla i mitten av tjejmagen, känns ibland som en liten klump, men för övrigt inte känt nåt :) igår var första morgonen jag mådde illa men idag mådde jag bra på morgonen igen :D
  • Elskling123
    Dullidutt skrev 2011-09-28 21:03:56 följande:
    Jag har också plussat idag! Överlycklig, förvånad, svårt att förstå och rädd. Vilken känslostorm! Enligt verktyget här på FL är det BF 5/6
    Vet precis hur det känns, jag blev oxå förvånad eftersom jag inte hade haft några symptom alls. Helt underbart! Grattis och välkommen :)
  • zenoble

Somelikeithot : Jag har legat sjuk i feber i 2 dygn men är mycket bättre idag. oroar mig också mycket att det kan påverka bebis, men det ska inte göra det även om man har magsjuka. Det enda är om man går med hög feber under längre tid att man blir för varm då. hade uvi förra graviditeten med och gick med den ganska länge innan jag fick penicillin mot det, tror inte man ska oroa sig! kroppen är starkare än man tror, med det är ju viktigt att ta alla sånna symptom på allvar så man kan behandla det direkt..

grattisgrattisgrattis till  alla plussisar! Skrattande

• Pepita

Hej tjejer! Såg att det finns bild trådar.... Är det något vi ska ha? Vad tycker ni? Hoppas ni får en fin dag!

• bebisgalen
    Pepita skrev 2011-09-29 12:57:15 följande:
    Hej tjejer! Såg att det finns bild trådar.... Är det något vi ska ha? Vad tycker ni? Hoppas ni får en fin dag!

Bildtrådar är alltid roligt! :) Tycker jag vi ska ha. :)

Måste bara fråga er andra, Vad har ni för symtomer nu? Jag blir lite orolig med MA i bagaget.

Typ det enda jag känner är lite mollvärk till och från och typ varma bröst på morgonen, lite ömma som avtar under dagen.

Herregud. det känns så overkligt att få ett syskon och få vara gravid igen.

Bor hela familjen tillfälligt hemma hos min mamma för vårt hus håller på att fixas så nu ska man hålla tyst om det oxå. :S  

Måste berätta för chefen oxå för man får inte flyga när man är gravid så jag ska ha en marktjänst. Hur ska man smyga med det för alla? Hahahahah bekymmer.  

• Elskling123
    Pepita skrev 2011-09-29 12:57:15 följande:
    Det tycker jag oxå vi ska ha :) mitt första barn om allt går bra och ja vill uppleva allt hihi :p

Bebisgalen: jag har inga större symptom, brösten är inte ömma, känns ibland i bröstvårterna bara. Men mår lite lite smått illa under  dagen om jag inte ser till att dricka mycket. Och så är jag trött precis hela tiden.. Känner mig jätte orolig att något ska gå fel o eftersom de här är mitt första barn så vet jag ju inte riktigt vad jag inte bör göra på jobbet förutom att inte stressa... vilket kan va svårt ibland :( usch.. känner att ja vill berätta för chefen så att jag slipper bära och stressa så mycket men tänk om ja får Mf och så har ja berättat och de inte blir av... blää mår förvirrat just nu :(
  • Tesssi

Jag plussade idag på BIM. Känns overkligt att vara gravid. Det är första barnet för både mig och min blivande man.

Mina symptom är: trötthet, ömma bröst, molvärk, illamående och dålig kondition.

• zenoble

Grattis Tessi Skrattande

Mina symptom känns också mycket mildare nu! Har fortfarande illamående, men molvärken är bara där från och till.. Vet inte om man ska tycka det är skönt , alltid bra när man blir påmind av graviditeten tycker jag Glad

Elskling123 jag känner lite samma som du, kanske är bra att berätta för chefen i all fall? De ska ju ha tystnadsplikt. Så känns allt lite lättare kanske..

Och bildtråd, absolut! =)

Svar på tråden Juni-barn