• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    DreadOn skrev 2011-09-26 20:30:03 följande:
    Kul att så många har hoppat på denna trådet. GRATTIS till er alla och lycka till ni andra som fortfarande väntar. Testade igen i morse och det var något starkare än för två dagar sen. Har fortfarande molvärk och tröttheten ahr kommit som på beställning med plusset. Har dock jobbat järnet och nästan inte sovit något inatt pga vår lille sjuke pojk som ville gå upp och bygga tågbana kl 04.00. Efter många trollmor och välling lyckades han somna till sist. Hoppas på en bättre natt inatt annars känns det som jag kommer somna på stående fot på jobbet imorgon. 
    Eftersom jag var i austalien under min förra graviditet har jag ignen aning om när man ska ringa mödravården, finns det någon som vet??? 
    Ring och tala om direkt så är du med i rullorna. Pratade med min bm imorse och fick en tid 7/10. Hade i och för sig fått vänta en vecka till om det inte vore för att jag mått superilla under mina tidigare graviditeter och nog behöver träffa läkaren. Hade tydligen kommit nya suppar mot illamåendet så jag (och min man) sätter mitt hopp till dem...
  • MissFörstånd
    PiaFiaMia skrev 2011-09-26 21:41:21 följande:
    Hej
    plussade 23/9 :)
    Ska på samtal 4/10 och VUL 25/10. Hoppas!! :)
    Ett MA för ett år sen och ett tidigt MF i somras

Grattis!
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • Pepita
    MissFörstånd skrev 2011-09-26 21:51:23 följande:
    Kvällens test
    Ett tydligt fint pluss När hade du BIM?
  • MissFörstånd
    Pepita skrev 2011-09-26 22:02:53 följande:
    Ett tydligt fint pluss När hade du BIM?
    Hihi . Bim igår, söndag. Hade ett väldigt svagt streck igår och likadant imorse. Jag tvivlade ändå inte, men alltid skönt att verkligen se ett tydligt streck.
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • Havsjungfrun

Här molar det också en massa till och från. Ömma bröst också. Har superhalsbränna ikväll men det kan väl ändå inte bero på graviditeten redan...

• Pepita

När ni skriver ömma bröst....gör det ont när ni tar på dom? Jag skulle nämligen oxå beskriva mina bröst som ömma fast jag tycker inte det gör ont när jag tar på dom utan det känns mer inuti brösten skulle jag nog vilja säga....

Har aldrig varit med om detta för så var tvungen och höra med er med erfarna

• MissFörstånd
    Pepita skrev 2011-09-26 22:10:23 följande:
    När ni skriver ömma bröst....gör det ont när ni tar på dom? Jag skulle nämligen oxå beskriva mina bröst som ömma fast jag tycker inte det gör ont när jag tar på dom utan det känns mer inuti brösten skulle jag nog vilja säga....

Har aldrig varit med om detta för så var tvungen och höra med er med erfarna
    Jag får ont om jag drar ihop armarna framför kroppen eller om jag stöter i något. Nu låter det kanske som jag har gigantiska bröst men så är inte fallet . Om jag springer så ömmar det och det är big NONO att ta på de
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-09-26 22:12:31 följande:
    Jag får ont om jag drar ihop armarna framför kroppen eller om jag stöter i något. Nu låter det kanske som jag har gigantiska bröst men så är inte fallet . Om jag springer så ömmar det och det är big NONO att ta på de

Ungefär så ja. Springa har jag dock inte testat med det låter inte som någon hit...
  • Pepita

hmm... oki. Jag har inte kommit till det stadiet än då Men för att vara jag känner jag att jag är väldigt medveten om mina bröst haha... de gör sig liksom påminda just nu. Är inte den som brukar få ont innan mens så det här är verkligen helt nytt.

• MissFörstånd

Havsjungfrun - trus me! Spring inte .

Pepita - det kommer kanske eller så känner du av det på annat sätt men nu blir man verkligen påmind att de finns där

Svar på tråden Juni-barn