• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Dullidutt - jag har ingen tanke på att göra kub eller nupp.

Jag tror tyvärr att jag redan känner av foglossning .

• Syster Lycklig

Här är en till med bf 3.6 om allt går vägen... Har både missfall och utomkvedshavandeskap i bakgrunden så jag försöker vara en aning återhållsam. Har smygläst er tråd nu under veckanFlört

Jag var på VUL igår i v.4+3 pga de tidigare utomkvedshavandeskapen. Det var för tidigt så inget syntes i livmodern och det kan man inte heller i dessa veckor men en tjock och frodig livmoderslemhinna vilket är ett gott tecken Nästa vecka blir det nytt VUL.

Jag har inte speciellt mycket symptom vilket förstås oroar mig. Dåligt humör är kanske det mest påtagliga. Lite små sjuka bröst och molvärk nu som då.

Det här blir förhoppningsvist mitt andra barn. Har en son som är 9 år gammal som har väntat länge på syskon

• bebisgalen

Tog mitt digitala test som jag sparat. Ett härligt GRAVID 2-3. Nu kanske jag kan börja fatta att jag faktiskt är gravid igen :)

• PIO

Här är en till som nyss plussat :)
    Vi har försökt skaffat nr 2 i tre (!) år. Har ätit pergotime i tre månader. På tredje försöket med pergo så fick vi ÄNTLIGEN vårat eftelängtade plus. Har BIM på söndag och ja plussade i onsdag...väääldigt svagt så köpte ett digital cb som visar veckor och med det stod det gravid 1-2 veckor. Är så lycklig just nu samtidigt som vi inte riktigt kan förstå att det är sant!

Nu är det bara att hoppas att det lilla fröet vill stanna kvar i magen o växa till en bebis. Går allt som det ska har ja bf den 9 juni.
    Ska på vul i vecka 7 så det känns som det är de vi går o väntar på nu. Vågar inte riktigt hoppas förrens vi varit på vul. Är bara i v 4.

• PIO

Vi ska på vul bara för att vi gått på fertilitetsenheten och fått hjälp. Då blir man erbjuden ett vul i v 7. Tror det är mer för att få en bekräftelse o se hjärtat ticka :) Läängtar så!!
    Jag har lite symtom. Molvärk i nedre delen av magen från o till, yr5 i huvudet, illamående från o till. men men de är sånt som man får räkna med..är bara så glad över att vi äntligen plussat Skrattande

• Havsjungfrun

Är sååå trött! Alla frågar hur jag mår, tur att man har en förkylning att skylla på ;) Hur ska det då bli när illamåendet slår till?

Här erbjuds man kub- och nupp-test från 33 års ålder. Har inte bestämt oss för hur vi ska göra, kan ju bli ett jobbigt dilemma. Har man fött två friska barn tidigare borde väl chansen vara stor att även nr. 3 är det, eller... 

• Tesssi

Berättade för en jobbarkompis idag, som jag brukar lunchträna med. Kändes svårt att mörka vad de tunga löpvändorna beror på. Har fått extremt dålig kondis de sista 2 veckorna.

Resten av kollegorna får veta efter v.12 om Mini behagar stanna kvar i magen.

• mimi02

Hej tjejer!

Plussade igår på BIM-4. Trodde knappt det var sant, hade testat negativt på BIM-6 och BIM-5 (ja...jag är lite av en testnarkoman....) och sen plötsligt igår så var där ett svagt svagt streck. Mannen såg det ocksåSkrattande.  Kunde inte hålla mig så tog ett CB Digital på eftermiddagen och då kom det upp - det magiska "Gravid 1-2 veckor"....herregud!

Fick MA i januari i v. 10 och sen dess har inget hänt. Fick Pergotime nu efter sommaren av min gynekolog som tyckte att det kanske kunde hjälpa till lite - och visst, det verkar ju ha hjälpt!

Nu kommer ju bara den här extremt jobbiga perioden... och läskigt som sjutton är det ju, har ju inte passerat BIM-dagen än faktiskt.... Efter MA så sa BM att när jag blev gravid igen så kunde jag komma tillbaka i v 8 för VUL...oj vad långt bort det känns. Men man får väl bara ta en dag i taget och hoppas att det här lilla plusset stannar kvar....GRATTIS till er alla andra som också har fått plus och jag håller verkligen tummarna att vi alla blir kvar!!

BF förresten 10 juni (enligt FL uträkning) om det går vägen.....

• Alicias

Här är en som var så glad igår senast och idag vände lyckan. Väldigt tidigt missfall för min del. Känns såå ledsamt. Men, vad gör man? Bara låta kroppen återhämta sig och pröva igen. Håller tummar och tår för er andra!

• MissFörstånd

Igår kväll började jag känna en smärta i svanken som jag kände igen. Idag fick jag Jätteont i ryggen/svanken och det strålar ner i vänster skinka. Känner igen foglossningssmärtan från förra graviditeten, fy f*n! Å det värsta allt: jag är i v.5! Hoppas verkligen det minskar annars vet jag inte hur det här kommer gå. Ngn som har erfarenhet av att foglossning minskar med tiden?

Svar på tråden Juni-barn