• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • bebisgalen
    DreadOn skrev 2011-09-26 20:30:03 följande:
    Kul att så många har hoppat på denna trådet. GRATTIS till er alla och lycka till ni andra som fortfarande väntar. Testade igen i morse och det var något starkare än för två dagar sen. Har fortfarande molvärk och tröttheten ahr kommit som på beställning med plusset. Har dock jobbat järnet och nästan inte sovit något inatt pga vår lille sjuke pojk som ville gå upp och bygga tågbana kl 04.00. Efter många trollmor och välling lyckades han somna till sist. Hoppas på en bättre natt inatt annars känns det som jag kommer somna på stående fot på jobbet imorgon. 
    Eftersom jag var i austalien under min förra graviditet har jag ignen aning om när man ska ringa mödravården, finns det någon som vet??? 
    Hej, samma här! trött så det heter duga!

Jag tror inte jag kontakta mödra från v.8 med dottern. Man har ett inskrivningssamtal i v.10.
  • Nemmo

Här är en till med plus! Vi har försökt ganska länge (1år+) och emellanåt tagit det lite halvhjärtat, bara för att inte bli ihjälstressade av prestationskrav. Men började för 1 vecka sedan fundera över vart mensen var, men tyckte att det kändes som om mensen var på väg så ville inte få falska förhoppningar. Men när den inte kommit nu så köpte jag ett test på apoteket idag, som visade ett väldigt tydligt plus! (Jag trodde att det var "kontrollstrecket", men det var visst graviditetsstecknet...). Vimsigt värre. Men tror att jag är i v 5. & hoppas att detta ska gå bra. Ömma bröst och otroligt trött. Dock spänd i magen, lite som mens-värk, så det blev jag nervös över, men verkar vara normalt i början? (Första barnet Flört)
    Grattis till er andra! & hoppas på plus för er som väntar svar!

• Virran

Grattis alla som plussat! jag väntar på att kunna testa... vill så gärna ha ett + nu!

• MissFörstånd

Nemmo - GRATTIS! vad härligt med ett plus! Jag har också molvärk, inte lika stark som vid mens men ändå så känns det.

• Nemmo

Tack Glad Nej, det är inte lika kraftigt, men som du säger, det molar och går i vågor...

• Pepita

Grattis alla! Och hoppas ni som väntar snart får ert plus! 
    Vågar tro att min mens inte kommer nu Plussade redan på BIM-4 men har inte riktigt vågat tro på det förrän idag. Har ett mf i juni i bagaget så jag hoppas verkligen att allt går vägen denna gång. Känner mig dock inte alls lika orolig denna gång vilket är positivt För oss är det här vrt första barn så att kring graviditet är helt nytt för mig. Ska bli en väldigt spännande tid.

• Virran
    Pepita skrev 2011-09-26 21:38:34 följande:
    Grattis alla! Och hoppas ni som väntar snart får ert plus! 
    Vågar tro att min mens inte kommer nu Plussade redan på BIM-4 men har inte riktigt vågat tro på det förrän idag. Har ett mf i juni i bagaget så jag hoppas verkligen att allt går vägen denna gång. Känner mig dock inte alls lika orolig denna gång vilket är positivt För oss är det här vrt första barn så att kring graviditet är helt nytt för mig. Ska bli en väldigt spännande tid.

GRATTIS =)
  • PiaFiaMia

Hej
    plussade 23/9 :)
    Ska på samtal 4/10 och VUL 25/10. Hoppas!! :)
    Ett MA för ett år sen och ett tidigt MF i somras

Svar på tråden Juni-barn