• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Här har vi inga tidiga vul får normala graviditeter. Ska till bm 7/10. Fick eg. en tid en vecka efter men då jag mått väldigt illa med mina två andra barn fick jag en tid tidigare för att hinna få mediciner i tid.

Har molvärk till och från, magen känns svullen. Brösten ömma. Tålamodet inte på topp. Ordentlig halsbränna, redan. Vill att det ska bli jul så att man har fått en liten riktig babykula.     

• smc

Första tråden jag fick syn på när jag loggade in, "tar det som ett gott tecken"

Hoppas jag stanna i juni-barn, skall ta test imorgon bitti på BIM-2, köpte test idag när jag fick en kraftig metallsmak i munnen. *hoppas*
    Grattis till alla plus!

Håll tummarna för mig imorgon bitti  :) 

• Elskling123
    smc skrev 2011-09-29 21:42:29 följande:
    Första tråden jag fick syn på när jag loggade in, "tar det som ett gott tecken"

Hoppas jag stanna i juni-barn, skall ta test imorgon bitti på BIM-2, köpte test idag när jag fick en kraftig metallsmak i munnen. *hoppas*
    Grattis till alla plus!

Håll tummarna för mig imorgon bitti  :) 
    Håller tummarna för dig!! :)

Jag ringde mvc idag och fick tid 19/10. är då i v.8 (7+2).. Hoppas inget dåligt händer tills dess, känns som en evighet :(
  • M karl

Jag ska på VUL 26/10. Känns som en evighet tills dess. Har inte heller mkt symptom.

• Tesssi

Jag har tid för första delen av inskrivningsbesöken den 10/10.
    Sen åker vi på semester 21/10-19/11, så jag får nog ta del 2 efter det.

Har inte hört något om tidigt UL här. Det hade ju iofs varit lite betryggande...

• Tabbs2

Hej!
    Tror jag vågar smyga in här, men gör det tyst för jag vågar inte riktigt tro på det än...
    Plussade i måndags och har enligt senaste ÄL BF den 6 juni...

Har två MF bakom oss (ett i augusti och ett i mars...) gått på akupunktur och druckit kinesiska örter sedan mars så nu hoppas jag verkligen att det är tredje gången gillt...

Men känns som jag hittat på att jag e gravid igen o springer stup i kvarten o kollar om det kommit ngt blod..rena tortyren det här!

Idag spydde jag, men jag kan vara lite sådär annars oxå...i övrigt inte alls mycket symptom...hade mkt mer de två tidigare..men hellre lite symptom o bebis än massa syptom o ingen bebis...

Ska definitivt boka tidigt UL/VUL även om man får bekosta det själv här...

Tja det var väl lite om mig...är förresten 30+ och detta är första barnet...

Kram på er!

• Somelikeithot
    Pepita skrev 2011-09-29 20:46:55 följande:
    Vilken vecka är du i den 3 nov?  Hmm...jag kanske borde ringa till Mvc jag med. De kanske är massa gravida nu som man ska bråka om tider med

Jag är i vecka 10 den 3 nov. Och har inskrivning på Mvc veckan efter så alltså v 11.

Här gör dom inte heller tidiga ultraljus så jag kommer bekosta det själv. Men det är det värt!! 
  • Dullidutt

Mina symtom: känns som om magen är helt tom, trots att jag precis ätit. Är hungrig, men inget sug. Attacker med mensvärk, ungefär som att "nu kommer mensen". Det började en vecka innan BIM, och är vanligt har jag läst i andra trådar.

Vad tror/kan ni om nattarbete när man är gravid? Jag jobbar bara nätter, det borde jag kunna fortsätta med, eller?

Och så undrar jag om det är fler som är inne på att göra nupp- och kubtest? 

Svar på tråden Juni-barn