• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Grattis till era plus!!

Ang vad man får äta och inte så skulle jag tipsa om Livsmedelsverkets hemsida. Där står allt.

• Ussaka

Tog test nu på morgonen BIM-3 också. Och det är ett streck idag igen! Så nu börjar jag våga tro på det!

Grattis till er alla som fått plus! Ska bli roligt att följas åt, hoppas det går bra för oss alla!

• Alicias

Grattis till er som plussat  Härligt!

Jag plussade väldigt svagt på i fredags, starkare i lördags och tog clearblue digital nu på morgonen. Gravid 1-2 veckor!  Skrattande

Känns väldigt bra men också väldigt läskigt och nytt! Hoppas verkligen att allt går bra för alla här och att vi alla har våra bebisar i juni! 

• Elskling123

Tack för tipset MissFörstånd! Ska kolla upp de där :)
    Och Grattis Ussika och Alicia! Jag testade igår på bim -1 och va väääldigt glad över sträcket! Men va orolig idag att sträcket inte skulle komma upp men de blev starkare än igår så blev så klart lite lugnnare och SUPER glad! :D ÄNTLIGEN JAG!! :D (förlåt låter helt ego men har följt massa bim listor sen maj och önskat att det skulle bli jag nån dag som fick följas åt med andra)

• morsa83

Grattis till er plussare.... :D  Jag skulle också vilja ha ett plus. Hoppas verkligen på ett sommarbarn. BIM den 2/10 om jag räknat rätt. Så jag håller tummarna. Men kan tillägga att vi har väl inte direkt "tokförsökt" om jag säger så...:P Men vi har en tjej som blir 6år i november och hon önskar mest av allt ett syskon...:) Det är därför vi skulle vilja ha ett sommarbarn. Lycka till nu alla.
    Man vill ju så gärna testa, men känns som onödigt. Har haft lite stick och ömt under/runt naveln idag. Har lite ömma bröst också, så jag hoppas....:P

• Havsjungfrun
    Virran skrev 2011-09-25 20:26:19 följande:
    GRATTIS! hur tidigt testade du innan BIM?
    Vet inte alls! Hade en blödning 30-31/8 men de är inte tillförlitliga när man har en hormonspiral inne. Man ska räkna utifrån när man tog ut sprialen, d.v.s. 5/9. Skulle i så fall vara precis ingången i v. 3 nu.

Grattis och välkomna till alla nya blivande mammor!
  • MissFörstånd

Grattis till alla plus!

Jag testade också imorse igen och strecket var lika starkt/svagt. Köpte ett digitalt idag som jag ska använda imorgon .

• zenoble

Hej och grattis till alla +! Plussade för helgen på äl +7 , jätte svagt dock. testade tydligt + förra veckan. Trodde inte det var möjligt att känna av symptom så tidigt. Nu håller vi tummarna för alla här :)

• bebisgalen

Hej alla!

Jag plussade svagt igår och mycket tydligare idag. är på BIM-3 idag.
    Kan inte riktigt förstå det. Träffa rätt på första syskonförsöket.
    Har en dotter på 2,5 år.
    Känner inget mer än massa molvärk och varma bröst.

• DreadOn

Kul att så många har hoppat på denna trådet. GRATTIS till er alla och lycka till ni andra som fortfarande väntar. Testade igen i morse och det var något starkare än för två dagar sen. Har fortfarande molvärk och tröttheten ahr kommit som på beställning med plusset. Har dock jobbat järnet och nästan inte sovit något inatt pga vår lille sjuke pojk som ville gå upp och bygga tågbana kl 04.00. Efter många trollmor och välling lyckades han somna till sist. Hoppas på en bättre natt inatt annars känns det som jag kommer somna på stående fot på jobbet imorgon. 
    Eftersom jag var i austalien under min förra graviditet har jag ignen aning om när man ska ringa mödravården, finns det någon som vet??? 

Svar på tråden Juni-barn