• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita

Jag har inte heller så mkt symtom...Men de kommer nog

På mitt jobb har jag berättat. Jobbar på ett litet ställe,det kändes skönast att berätta så de vet. Tänkte att om allt inte går vägen så kommer de säkert få reda på det ändå.

Nu har vi en bildtråd kommer länken till den:

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m61332798.html

• Elskling123

Kanske ska ta och berätta då.. min chef är förstående och mer som en vän så tror att de skulle gynna mig att berätta och få stressa mindre, vill inte riskera mf nu när de äntligen tagit sig! och tror stress kan orsaka just det :(
    Pepita: vad skönt o få de sagt till kollegorna, då brukar man få lite mer hjälp och alla är förstående. (om man har ett bra jobb med shyssta kollegor vill säga) Jag ska berätta på tisdag när v. 6 börjat.. känns nervöst för hur reaktionen kommer bli men jag får helt enkelt hoppas på det bästa!

• Somelikeithot

Jag har inte heller så mycket symtom än...Blir lätt andfådd och har lite ömma bröst och molvärk till och från. Sedan kan jag känna mej trött och illa mående ibland men det behöver ju inte bero på graviditeten.

Jag berättade för alla mammor i min föräldragrupp idag. Vi va sex stycken par som hade föräldrautbildning tillsammans i första graviditeten och sedan dess har vi träffats nästan varje vecka i över två år. Tre av oss sex har fått bebis nu i sommar och en ska ha om bara några veckor. Längtar så otroligt mycket när man sitter där och myser med en av de små :)

Jag känner mej också väldigt orolig. Mycket mer orolig denna gången än förra. Tror till och med att jag vill göra ett tidigt ultra ljud. Är det någon mer som funderar på att göra det?    

• Tre Flickor

Jag har inte heller mycket symtom ännu. Illamående som kommer och går, oftast när magen är tom. Konstant kissnödig, trött och allmänt matt i kroppen. Symtomen är ungefär de samma som under mina tidigare graviditeter.

Jag längtar efter den 18 oktober då jag ska till kvinnokliniken för ett VUL för att se så att allt står rätt till där inne. Jag har haft ett utomkved tidigare så vi vill vara på den säkra sidan.

• zenoble

Jag ska på på lite föräldraledighet över vintern så har ingen brådska att berätta på jobbet, det får nog vänta lite tills det börjar synas i alla fall :)

Jag ska göra det tidiga ultraljudet, gjorde det förra gången med. Känns ju bra att få se den lill*. Någon annan som funderat på någon spec fosterdiagnostik?

• Pepita

Jag skulle oxå vilja se/höra den lill* på något sätt. Vore så skönt att se att allt är ok. Svårt att inte vara lite nojjig när det sluta i mf sist. 

Vi har tänkt göra det tidiga ultraljudet.... 

Har ni kontaktat mvc än?  

• Somelikeithot

Jag har kontaktat Mvc och ska dit 9 nov. Den barnmorskan jag vill ha hade inte tid före det. Sen ska jag göra ett tidigt ultraljud 3 nov :)

• Pepita
    Somelikeithot skrev 2011-09-29 20:34:19 följande:
    Jag har kontaktat Mvc och ska dit 9 nov. Den barnmorskan jag vill ha hade inte tid före det. Sen ska jag göra ett tidigt ultraljud 3 nov :)
    Vilken vecka är du i den 3 nov?  Hmm...jag kanske borde ringa till Mvc jag med. De kanske är massa gravida nu som man ska bråka om tider med
  • bebisgalen

Vart bor ni som kan göra dom tidiga ul:en?

Här får vi boka privat om man vill göra det. När är det lämpligt att isf göra det? 

• zenoble

Jag bor i borgholm, här är det som rutin att man gör det tidiga med.. tänk så olika det kan vara. Det gör man i senast v.12

Svar på tråden Juni-barn