• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • miiaoo

Å Alicia, lider med dig. :(
    Håller tummarna för att du återhämtar dig fort och att det snart blir ett nytt +!!

• miiaoo

Typ inga symtom.. Lite ilande i främre fogen, har haft ganska ont där med dom första två barnen så det bådar ju inte gott att det redan gör ont.. Men annars är det så lugnt på symtomfronten att jag nästan tror att det har gått nåt snett.. Man vet ju inte..

Har berätta för mina två närmaste på jobbet, dom skulle ändå få veta om jag får missfall så jag kände inte för att hålla det hemligt. Är dessutom värdelös på att inte berätta om en sån sak.. ;)
    Stora dottern på 6½ vet och hon har berättat för en fröken i skolan.. Men det gör inget..Förr eller senare så mörks det ändå.. :D

• Ussaka

Alicia- så tråkigt! Hoppas du snart får plus igen!

Jag går in i vecka fem idag, kanske ska våga mig på att ringa mvc snart. Har gått och dragit mig för det en vecka nu men nu börjar beskedet sjunka in på riktigt så snart får man väl ta sig i kragen och ringa.

Ni andra, vilka symptom har  ni? Själv känner jag:

ett mer eller mindre konstant knip precis under revbenen (som att någon satt och knep mig inifrån mellan tummen och pekfingret)
     små hugg på sidorna längre ner i magen.
     Blir hungrig nästan exakt två timmar efter jag senast åt
    om jag inte äter nästan direkt när hungern slår till så börjar jag bli lite sjösjuk.
    fett hår

Däremot märker jag INGENTING i humöret! Och då ska sägas att jag brukar ha rejäla svängningar i normala fall alltså! Tvärtom känner jag mig väldigt lugn och harmonisk. Spännande att se om/när det slår om :D
    Inte trött heller som de flesta andra verkar vara. Hmm... när ska det komma då?

Känns väldigt skönt att det är så många i denna tråden som har erfarenhet sedan tidigare, själv är jag ju absolut förstagångare, har aldrig plussat förut heller, det var dessutom vårt allra första försök att skaffa barn så både jag och killen har varit ganska chockade hela veckan.

• Somelikeithot

Alicia: Tråkigt att den inte ville stanna kvar. Lycka till i framtiden!!

Nu har tröttheten slagit till på mej. Somnade i soffan idag runt 1 och jag brukar verkligen inte vara trött vid den tiden. Sen är jag väldigt varm hela tiden och så har jag molvärk i nedre delen av magen. Ibland hugger det till nästan som magknip. Men väntar fortfarande på illa måendet och halsbrännan.

Hoppas alla har en mysig fredagskväll!     

• Pepita

Alicia: usch, så tråkigt att höra hoppas du snart får ett nytt plus. Grattis alla ny plussade! Här har det varit full aktivitet idag ser jag, kul! Jag har tänkt se om jag kan få göra en vul annars tänkt jag att jag får gå privat någonstanns. Vill verkligen se att allt är bra. De här veckorna när man går och letar symtom å tecken på att allt är bra är så jobbiga tycker jag. Skulle vara så skönt att bara se att allt är bra. Hoppas ni haft en trevlig fredagkväll.

• morsa83

Gjorde ett test idag igen, när jag ändå hade ett hemma.:-P Men negativt, precis som jag förstod. Så frågan är, varför gör man då dessa test. Jag har i allafall lika ont i brösten. O de har jag ju aldrig tidigare haft, vid mens eller så. Ja,ja. Får väl snällt vänta på mensen. Grattis till era plus .

• Havsjungfrun
    Alicias skrev 2011-09-30 17:37:36 följande:
    Här är en som var så glad igår senast och idag vände lyckan. Väldigt tidigt missfall för min del. Känns såå ledsamt. Men, vad gör man? Bara låta kroppen återhämta sig och pröva igen. Håller tummar och tår för er andra!

Är ledsen för dig skull. Hoppas att det snart kan vända till lycka för er igen.
  • Tesssi

Var bor alla och hur gammal är ni? *nyfiken*

Jag är 30 år, borde hinna fylla 31 år innan Mini tittar ut. Jag och min blivande man bor i Västerås.

• queen

Jag plussade tidigt och väntar nu mitt tredje barn och min mans första den 10 juni 2012 :)
    Vi har gått igenom 2 st IVF och på sista så ville bebisen vara kvar. VILKEN LYCKA!

• Havsjungfrun
    queen skrev 2011-10-02 08:48:02 följande:
    Jag plussade tidigt och väntar nu mitt tredje barn och min mans första den 10 juni 2012 :)
    Vi har gått igenom 2 st IVF och på sista så ville bebisen vara kvar. VILKEN LYCKA!
    Grattis, vad roligt! Här är det också nr. 3 som är på bakning :)
    Tesssi skrev 2011-10-02 07:47:43 följande:
    Var bor alla och hur gammal är ni? *nyfiken*

Jag är 30 år, borde hinna fylla 31 år innan Mini tittar ut. Jag och min blivande man bor i Västerås.
    Jag är 34 år och bor i Bohuslän med man och två barn, snart 6 år och 4 år gamla.

Svar på tråden Juni-barn