• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

Hemska förvärkar hela dagen....har tagit en lång dusch och två långa bad i bubbelpoolen!! Nu har det även börjat komma in några sammandragningar i det hela!! Långt ifrån regelbundet men shit vad ont det gör!! Undra om det kanske är nått på G...hoppas!!!!

• PojkarnasMamma85
    emma78 skrev 2012-05-30 18:03:18 följande:
    Hemska förvärkar hela dagen....har tagit en lång dusch och två långa bad i bubbelpoolen!! Nu har det även börjat komma in några sammandragningar i det hela!! Långt ifrån regelbundet men shit vad ont det gör!! Undra om det kanske är nått på G...hoppas!!!!
    Håller tummarna för dig!!
  • LillaGrynet

Här är inga känningar förutom lite molväk då o då i nedre delen av magen samt konstant molväk i rygg.. Sen smärtar fogarna så fort jag rör mig utanför hemmets väggar.. Så jag hoppas det bara slår till rejält när det väl kör igång:) Gärna typ NU!;)

• Tess1979
    Lucian Caesar skrev 2012-05-30 18:01:33 följande:
    Jag fick hem dem blanketterna från fk idag, förstår inte heller meningen med att behöva krångla med dem när man redan är inne i systemet.. Har ju både vabbat, vart sjukskriven & gått på gravidpenning bara under detta året så varför skicka in uppgifter dem redan har?
    Funderar på att ringa dem imorn & fråga så man vet säkert, har inte tänkt att ta ut nån föräldrapenning förrän juli månad för jag ska ha semester i juni. annars känns det lite tajt att få hem dem blanketterna nu när jag bara har 2 veckor kvar på min graviditet & bara grav penning fram till tisdag.
    Jag blev gravid igen innan mitt första barn hunnit bli 1 år och 9 mån, vilket skulle innebära att jag skulle få samma sgi som jag hade med första barnet och slippa greja med massa papper på nytt. Ändå kom det papper på posten där jag skulle fylla i lön etc. Så jag fick ringa till fs-kassan och fråga varför dom skickat dom pappren till mig. Hon berättade att jag har lägst samma sgi som jag hade tidigare, men om man har fått löneförhöjning eller så sen senast så kan man ju ha rätt till ännu högre sgi denna gång. Jag sa att jag hade samma lön och slapp då skicka in pappren, hon gjorde en anteckning om det på sin dator.
    Lite irriterande, varför kunde dom inte skriva det på pappren då att man endast behövde fylla i om man fått högre lön...
  • Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-05-30 18:01:33 följande:

Jag fick hem dem blanketterna från fk idag, förstår inte heller meningen med att behöva krångla med dem när man redan är inne i systemet.. Har ju både vabbat, vart sjukskriven & gått på gravidpenning bara under detta året så varför skicka in uppgifter dem redan har?
    Funderar på att ringa dem imorn & fråga så man vet säkert, har inte tänkt att ta ut nån föräldrapenning förrän juli månad för jag ska ha semester i juni. annars känns det lite tajt att få hem dem blanketterna nu när jag bara har 2 veckor kvar på min graviditet & bara grav penning fram till tisdag.
    Tess1979 skrev 2012-05-30 20:33:02 följande:
    Jag blev gravid igen innan mitt första barn hunnit bli 1 år och 9 mån, vilket skulle innebära att jag skulle få samma sgi som jag hade med första barnet och slippa greja med massa papper på nytt. Ändå kom det papper på posten där jag skulle fylla i lön etc. Så jag fick ringa till fs-kassan och fråga varför dom skickat dom pappren till mig. Hon berättade att jag har lägst samma sgi som jag hade tidigare, men om man har fått löneförhöjning eller så sen senast så kan man ju ha rätt till ännu högre sgi denna gång. Jag sa att jag hade samma lön och slapp då skicka in pappren, hon gjorde en anteckning om det på sin dator.
    Lite irriterande, varför kunde dom inte skriva det på pappren då att man endast behövde fylla i om man fått högre lön...
    Bäst att jag ringer då i fall att, ska ju söka redan på maj...

• fyrklöver81

BM besök

.Allt såg bra ut. hon var inte säker på att huvudet låg neråt men efter en vaginbal undersökning så var hon säker, huvudet är dock fortfarande rörligt.
    Men dottern fixerades först några dagar innan bf så...Hon kände precis som jag själv gjort att tappen var mjuk och ganska kort =) Alltid något.
    Så om två veckor är jag i v 37+4 och kanske kan få hinnsvepning! Jag har ju sån foglossning så jag kan ju ej gå framåt längre.

Annars är jag tung, fet, lite deppig och ibland helt lyrisk och lycklig! 

• MissFörstånd

Åh jag gjorde precis något så j*vla dumt. Tittade mig i spegeln och på "skoj" lyfte jag magen uppåt och sen försiktigt släppte jag sen kunde jag inte gå!! Varje rörelse högg som en kniv, kan det vara fogen som blev lite arg på mig?! Sambon fick lov att hjälpa mig in till sängen, klarar inte att gå själv. Får se hur det går inatt med alla toalettbesök. Pucko!!!

• Dancia
    fyrklöver81 skrev 2012-05-30 21:20:29 följande:
    BM besök

.Allt såg bra ut. hon var inte säker på att huvudet låg neråt men efter en vaginbal undersökning så var hon säker, huvudet är dock fortfarande rörligt.

Men dottern fixerades först några dagar innan bf så...Hon kände precis som jag själv gjort att tappen var mjuk och ganska kort =) Alltid något.

Så om två veckor är jag i v 37+4 och kanske kan få hinnsvepning! Jag har ju sån foglossning så jag kan ju ej gå framåt längre.

Annars är jag tung, fet, lite deppig och ibland helt lyrisk och lycklig! 

Att tappen är mjuk och kort är ju ett gott tecken och gör chanserna större för att du ska kunna få en hinnsvepning om två veckor :). Hur lyckas du känna tappen själv och avgöra hur den är? Jag försökte känna idag men kan absolut inte känna hur lång den är då den sitter långt bak, men den kändes väldigt mjuk iaf.
  • Dancia

LillaGrynet: alltid värt att prova :). Passa på att massera bröstvårtorna i ca 15-20 min efter också och sov sen gott så kanske det sätter igång :).