Lucian Caesar skrev 2012-05-30 18:01:33 följande:
Jag fick hem dem blanketterna från fk idag, förstår inte heller meningen med att behöva krångla med dem när man redan är inne i systemet.. Har ju både vabbat, vart sjukskriven & gått på gravidpenning bara under detta året så varför skicka in uppgifter dem redan har?
Funderar på att ringa dem imorn & fråga så man vet säkert, har inte tänkt att ta ut nån föräldrapenning förrän juli månad för jag ska ha semester i juni. annars känns det lite tajt att få hem dem blanketterna nu när jag bara har 2 veckor kvar på min graviditet & bara grav penning fram till tisdag.
Jag blev gravid igen innan mitt första barn hunnit bli 1 år och 9 mån, vilket skulle innebära att jag skulle få samma sgi som jag hade med första barnet och slippa greja med massa papper på nytt. Ändå kom det papper på posten där jag skulle fylla i lön etc. Så jag fick ringa till fs-kassan och fråga varför dom skickat dom pappren till mig. Hon berättade att jag har lägst samma sgi som jag hade tidigare, men om man har fått löneförhöjning eller så sen senast så kan man ju ha rätt till ännu högre sgi denna gång. Jag sa att jag hade samma lön och slapp då skicka in pappren, hon gjorde en anteckning om det på sin dator.
Lite irriterande, varför kunde dom inte skriva det på pappren då att man endast behövde fylla i om man fått högre lön...