• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Idag är det bf för mig men ingen bebis... Lite sammandragningar igår men inga onda...

• HelloElin

Halloj!!

Har varit en flitig läsare i denna tråd men inte gjort mig så synlig ;) haha. Tänkte hoppa in lite om de är okej. Vill börja med o säga grattis till alla som redan fått sina små!! :) Väntar mitt första barn, bf 12 juni, alltså bara 13 dagar kvar!
    Mensvärk, ont i ljumskarna och bebis är fixerad. Är de någon annan här som upplevt att de känns som att benet "kopplas lös" ibland, i ljumsken?! Himla skum känsla, de är som att den kommer åt nå nerver o benet inte hänger med, haha..

Vår bebis går också igång om jag har musik på vid datorn eller håller handen o trycker på rumpan eller fötterna, då ger den nästan alltid av massa rörelse.

• RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-05-31 00:28:11 följande:
    Är jag den enda som känner nej jag vill inte åka in å föda?

Ibland vill jag men oftast inte...ska prata med min BM på mån om min oro inför förlossningen. Lite sent påtänkt men trodde väl att det skulle gå över och så har jag förträngt förlossningen rätt bra å skjutit det framför mig hela tiden men nu är det bara 17 dgr kvar aaahhh....

Skulle verkligen vilja känna som er andra här inne att jag VILL in. Känns nästan som att den kan stanna ett par veckor till bara för att slippa...samtidigt vet jag ju att någon gång måste jag ju föda ut bebisen den kan ju inte ligga kvar i magen för resten av livet.
    Jag är livrädd för förlossningen. Men jag har varit det hela tiden och har fått jättemycket hjälp för att kunna ta mig igenom det. Så jag är precis lika rädd som jag var i början men nu känner jag mig redo att anta utmaningen eller vad man ska säga. Sen är det ju verkligen inte förlossningen man ser framemot, jag ser framför mig känslan efteråt när man har sin bebis (och slipper vara gravid längre )

V.40 idag och jag är mer less än nånsin Haha dock vid ganska gott mod. Sista träffen med föräldragruppen i eftermiddag så jag blir alltid på lite bättre humör när jag får lämna huset ett par timmar.
  • stjärnfrukt
    NU känner jag helt plötsligt att nu vill jag att bebis ska komma ut! Vill inte vara gravid i tusen år till och höra fler kommentarer från idioter!!!!!! Var på sommarfest på dagis igår och då höll en tjej (aldrig träffat människan förut) på att
    "oj har du gått mkt över tiden"
    jag: "nej, det är sagt om 2 veckor, så gå över tiden hoppas jag verkligen inte att jag ska göra" (redan där blir jag tjurig över att någon kommenterar min mage, jag kommenterade ju inte hennes dubbelhaka tillexempel!!!) 
    hon "men det är ju inte helt omöjligt att du får göra det, är ju väldigt vanligt"
    jag "jo jag vet, men det skulle ändå kännas jobbigt"
    hon:  äsch, har man gått o väntat i 9månader kan man lika gärna vänta 2-3 veckor till"
    hon: " dessutom är det ju så svalt o skönt väder så det behöver du ju inte klaga på"
    jag: "Fast nu har det faktiskt varit väldigt varmt det senaste och det blev jobbigare från dag ett då värmen steg"
    hon: "Tänk då på dem som ska föda i augusti/september"

Jag tänkte svara något tillbaka men hon var tvungen att springa o ta sitt barn som sprang ivägen för några andra som gungade... tur för henne Demon nästa person som säger något kommer få höra en låååång jävla ramsa kan jag lova!!! Hon känner inte mig, hon har ingen aning om hur jag har haft det dessa 9 månader!

• stjärnfrukt

Det jag ville komma till är att idag ska jag käka ananas och färdknäppen. Någon mer som är på att prova husmorsknep?! Skrattande 

(sen vill jag nog påstå att när man har gått en mil/möblerat om/storstädat så sover man riktigt gott och är riktigt avslappnad efteråt och därför sätts det igång...så en kompination av fullfart och sedan total avslappning kan nog göra mkt..men det är som sagt bara vad jag tror)  

• HelloElin

Stjärnfrukt: Jag är på! Jag har börjat huskura lite idag, ute o traskat o smällt i mig en ananas, nu lite stark mat ^^ haha

• RocketQueen
    stjärnfrukt skrev 2012-05-31 11:02:24 följande:
    Det jag ville komma till är att idag ska jag käka ananas och färdknäppen. Någon mer som är på att prova husmorsknep?! Skrattande 

(sen vill jag nog påstå att när man har gått en mil/möblerat om/storstädat så sover man riktigt gott och är riktigt avslappnad efteråt och därför sätts det igång...så en kompination av fullfart och sedan total avslappning kan nog göra mkt..men det är som sagt bara vad jag tror)  
    Jag tryckte i mig en hel ananas häromkvällen! Haha höll på att dö av sötchocken Hallonbladste dricker jag varje dag och bor i ett trevåningshus (köket på första våningen, sängen på andra och soffan på tredje )så trappspringande hinner jag också med

Jag är också riktigt less på folk. Undviker att träffa människor för jag orkar inte höra "Men OJ vad stor du är!" nej det är jag inte, magen ligger exakt på medelkurvan. Visst har jag svullnat en hel del men precis som du säger så kommenterar vi ju inte deras dubbelhakor! Idioter... Är också trött på alla kommentarer om att gå över tiden. Det går faktiskt  inte att föreställa sig hur det är om man inte gjort det själv. Jag hade iaf absolut ingen aning om hur jobbig den här sista tiden var innan jag själv blev gravid kan jag säga.
  • HelloElin
    RocketQueen skrev 2012-05-31 11:21:47 följande:
    Jag är också riktigt less på folk. Undviker att träffa människor för jag orkar inte höra "Men OJ vad stor du är!" nej det är jag inte, magen ligger exakt på medelkurvan.
    Jag börjar också bli less. Typ varenda kotte man träffar säger: "Oj! Tvillingar eller?? Ooooj, vilken mage! " en gubbe till familjen skämtar om de vareeeeeeeeeeenda gång man träffar på han. Ligger också exakt på medelkurvan.  Tydligen är de helt okej o tycka o kommentera fritt fram om personen i fråga är gravid.
  • Baby1112

Välkommen HelloElin! Vi har samma BF! :)

Hatar också folk som kommenterar. Ibland tror jag helt enkelt att de inte vet vad de ska säga, så de bara öppnar truten utan att tänka...
    Men har börjat svara tillbaka, inte argt sådär utan mest bara markera lägg ner...
    Den som funkar bäst hittills när någon säger att magen är stor är att säga "jag har ju en bebis i min mage, vad är din ursäkt?" och samtidigt snegla mot deras mage. Funkar bäst på de som redan är lite runda... :)

• HelloElin
    Baby1112 skrev 2012-05-31 11:35:50 följande:
    Välkommen HelloElin! Vi har samma BF! :)

Hatar också folk som kommenterar. Ibland tror jag helt enkelt att de inte vet vad de ska säga, så de bara öppnar truten utan att tänka...
    Men har börjat svara tillbaka, inte argt sådär utan mest bara markera lägg ner...
    Den som funkar bäst hittills när någon säger att magen är stor är att säga "jag har ju en bebis i min mage, vad är din ursäkt?" och samtidigt snegla mot deras mage. Funkar bäst på de som redan är lite runda... :)
    Tackar tackar!! :) Åååh, spännande! Första barnet? Nära nu ju, men hoppas ändå på att den kanske vill komma liiite tidigare, förhoppningar får man ju ha iallafall : )

Ja kanske man skulle göra det, har börjat snäsa av o säga att nej de är faktiskt bara en. Jävla tjat liksom!!