• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

26 dagar kvar i dag till snittet, shit 26 dagar det är ju nada ...

Imorgon går flytten upp till stockholm å i helgen ska jag ägna mig åt att boa =) spjälsängen ska upp mm åhh äntligen

• Lucian Caesar
    Dancia skrev 2012-05-30 23:42:02 följande:

Att tappen är mjuk och kort är ju ett gott tecken och gör chanserna större för att du ska kunna få en hinnsvepning om två veckor :). Hur lyckas du känna tappen själv och avgöra hur den är? Jag försökte känna idag men kan absolut inte känna hur lång den är då den sitter långt bak, men den kändes väldigt mjuk iaf.

Jag har försökt att känna min tapp men jag når inte hahaha, antingen har jag korta fingrar el så sitter min väldigt långt inne Skrattande har nog aldrig lyckats känna den...
  • AAEV

åh nu måste jag nog med gå på toa och känna efter om jag kan känna min tapp ;)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • PojkarnasMamma85

2st starka värkar inatt och sen rejäl molvärk i magen hela natten och morgonen! Känner ett litet tryck neråt också....när sjutton hade han tänkt komma ut? 8 dagar kvar nu till BF...måtte jag inte gå över tiden!

• Annelie81
    PojkarnasMamma85 - men herregud...du borde ju vara öppen 10cm när du kommer in Har du varit och kollat dig något? 
  • PojkarnasMamma85
    Annelie81 skrev 2012-05-31 08:40:40 följande:
    PojkarnasMamma85 - men herregud...du borde ju vara öppen 10cm när du kommer in Har du varit och kollat dig något? 
    Ja, det känns nästan så...nej, har inte fått komma in på kontroll. Tänkte att nästa gång det håller på länge och regelbundet eller om det blir starka värkar eller nåt som utmärker sig ska jag ringa och tjata till mig en kontroll så man vet läget liksom. Men förmodligen är jag väl bara öppen 2-3 cm eller nåt...men vore intressant att veta.
  • Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-05-31 07:36:20 följande:
    Har också gått ner på slutet 1 kilo. Vet inte om jag blivit av med lite vatten sen det blev svalare. Fötterna är i alla fall inte lika svullna.

Ja jag funderade på om det kanske är vatten som minskat i kroppen nu när det varit svalare i några dagar.

Usch, bebisen är verkligen skrämmande lugn i magen, ska bli väldigt skönt att åka in sen i eftermiddag.
  • Uddabus

Drick kallt vatten fort. Alltså svep. Buffa på bebisen... Annars åker ni in o får lyssna eller se er bebis...

Ring till förlossning, mvc eller så...

• Sweet life

Jag har min angelsound som är underbar de dagar bebis känns lugnare. Men oftast är han lugn i perioder och har vart så hela graviditeten.

Men jag har insett att när han är lugn drar jag bara på musiken på datorn som jag alltid har i knät på hög volym och då blir det full rulle där inne!