• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Måste fråga er också, vet ni vad ni ligger på för temp nu när ni är gravida?

Just nu har jag en temp på 37,5 och känner mig jättefebrig. Är rädd att den är på väg upp och att det kanske beror på en UVI :(, men jag vet också att man kan ha ganska hög temp som gravid utan att det behöver vara något fel. 

• smultron87

jag har för 1 vecka sen iaf, innan jag fick plus, 36.7, det är övr min "normala" temp, så jag har 36.5-37.5 som gravid

• RocketQueen

Men det är väl oviktigt om det hjälper eller inte att smörja in mot bristningar. Känns det bra så är det bra helt enkelt. Om inte annat kan det kännas skönt att smörja in sig när magen växer eftersom det kliar en del...

• conda

Het debatt, det är ingen som är hormonstinn alls här inne.... {#emotions_dlg.djavulsk}

Själv ser jag ut som ett schackbräde på magen, praktiskt när man är uttråkad och råkar ha några pjäser till hands... Flört

• Nangijala

Ja att smörja är bara mysigt så det kommer jag göra ändå.. men jag undrade mest om huden redan var uttänjd efter nr 1 så man inte fick mer med nr 2.. Att hormoner och gener spelar roll det var jag..

Dancia skrev 2011-10-27 13:32:58 följande:
    Måste fråga er också, vet ni vad ni ligger på för temp nu när ni är gravida?

Just nu har jag en temp på 37,5 och känner mig jättefebrig. Är rädd att den är på väg upp och att det kanske beror på en UVI :(, men jag vet också att man kan ha ganska hög temp som gravid utan att det behöver vara något fel. 

Jag har en normal temp på ca 36.3 och nu ligger jag runt 36.9-37.2..
    Men är du orolig då ring vct för ett prov tycker jag!

• LillSnurr82

Tror att krämer hjälper till viss del, att hormoner också spelar in. Men jag tänker som så, pendlar man mycket i vikt annars så får man ju även då bristningar och då är det ju inga hormoner med. Jag snärjde in mig varje dag i förra grav och fick inte en enda bristning, så jag tror att krämen gjorde en del. Utan krämen kanske jag hade fått några bristningar.. Jag har fortfarande inte ringt bm, är i vecka 7 (6+2) nån mer som inte gjort det än?

• virvel

Bristningarna bleknar med tiden, min äldsta dotter är 16 och har kvar lite bleka minnen sedan den graviditeten=)

Tycker att de har kommit flera då jag gått upp fort i vikt, de grav då jag inte gått upp så mycket har det varit färre. Men det är nog väldigt individuellt tror jag.

• Elvis Mamma

Min normal temp ligger på 36,5. Nu har jag haft 37,5 i flera veckor vilket medföra en ständig frossa men jag tror inte du behöver oroa dig, jag känner mig oxå små febrig helatiden men höjd temp under graviditet är ju helt normalt :)

• Elvis Mamma

Va förresten oxå rädd för UVI å tog prov förra veckan som inte visade något, läkaren sa då att de är helt normalt att ligga över 37 grader som gravid

• conda
    LillSnurr82 skrev 2011-10-27 14:23:44 följande:
    Tror att krämer hjälper till viss del, att hormoner också spelar in. Men jag tänker som så, pendlar man mycket i vikt annars så får man ju även då bristningar och då är det ju inga hormoner med. Jag snärjde in mig varje dag i förra grav och fick inte en enda bristning, så jag tror att krämen gjorde en del. Utan krämen kanske jag hade fått några bristningar.. Jag har fortfarande inte ringt bm, är i vecka 7 (6+2) nån mer som inte gjort det än?

Jag har heller inte ringt bm än, fick missfall i v. 8 för några år sedan så jag tycker det känns lite tidigt att åka till än så länge. Är i v. 8 nu ( 7+3 )