• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-06-04 03:46:12 följande:
    Klockar värkar... Ca 45sek-1min och 6-7 min mellan... Min nattsömn är störd! Har hållit på sedan midnatt, fast började på tio min... Hoppas verkligen detta resulterar i bebis inom närmsta tiden... Typ under dagen!!! Så jag inte varit uppe i onödan liksom... :)
    Hoppas det är på g på riktigt nu!!
  • Pluttan
    Baby1112 skrev 2012-06-04 03:46:12 följande:
    Klockar värkar... Ca 45sek-1min och 6-7 min mellan... Min nattsömn är störd! Har hållit på sedan midnatt, fast började på tio min... Hoppas verkligen detta resulterar i bebis inom närmsta tiden... Typ under dagen!!! Så jag inte varit uppe i onödan liksom... :)
    Hoppas det blir en bebis snart. Lycka till.

Har själv bf idag men ingen bebis på väg här i alla fall.
  • PojkarnasMamma85

Själv vaknade jag vid 3,20 och låg vaken en timme men små små värkar som kom oregelbundet. Efter en timme kunde jag inte ligga ner mer så jag gick upp och då avtog det hela. Men inte kunde jag somna om direkt för det. Så är lite sliten nu. Nu får bebisen ta och komma, orkar inte med alla dessa falska alarm! Sluta kännas eller låt bebis komma ut!!

• Baby1112

Fortfarande samma intervall... Har lämnat dottern till barnvakt ( i förebyggande syfte:) ) och tänkte ringa fl för att höra hur länge jag ska vänta... Börjar göra ont nu! :(

• Ensortsmamma

10 dagar kvar till igångsättning :) och imorgon börjar operation vräkning hos bm på Mvc.
    Idag ska jag till frissan och göra mig fin :)

• gammelmamma

Lycka till alla som inte fått ännu, snart har ni era guldklimpar här och då kommer ni inte i håg hur jobbigt ni har haft det nu. Synd att tiden går så fort bara, jag skulle vilja stoppa tiden lite nu.
    I dag är första dagen mannen jobbar så jag och vera ska vara själva hemma. Mannen jobbar halvtid i två veckor sen heltid en vecka sen ledig 6 veckor, vi ska ha en underbar sommar:) 

• Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-06-04 09:13:10 följande:
    Lycka till alla som inte fått ännu, snart har ni era guldklimpar här och då kommer ni inte i håg hur jobbigt ni har haft det nu. Synd att tiden går så fort bara, jag skulle vilja stoppa tiden lite nu.
    I dag är första dagen mannen jobbar så jag och vera ska vara själva hemma. Mannen jobbar halvtid i två veckor sen heltid en vecka sen ledig 6 veckor, vi ska ha en underbar sommar:) 
  • Dancia

Baby1112: lycka till :).

Snart ska jag till BM och passa på att fråga henne om hon kan göra en hinnsvepning senare i veckan. Hoppas verkligen att hon går medpå det!

I eftermiddag blir det vidare till förlossningen för att få tredje omgången med järndropp. Hoppas att det har gjort bra skillnad på värdena.