• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nangijala
    Elvis Mamma skrev 2011-10-27 14:30:19 följande:
    Min normal temp ligger på 36,5. Nu har jag haft 37,5 i flera veckor vilket medföra en ständig frossa men jag tror inte du behöver oroa dig, jag känner mig oxå små febrig helatiden men höjd temp under graviditet är ju helt normalt :)
    På tal om frossa.. var på kalas hemma hos min mamma igår och då gick jag runt och frös.. "ja så smal som du är så är det ju inte konstig, ät lite mer mat!"
    haha ja vänta du ett par veckor tänkte jag säga Tungan ute
  • Nangijala
    virvel skrev 2011-10-27 14:23:57 följande:
    Bristningarna bleknar med tiden, min äldsta dotter är 16 och har kvar lite bleka minnen sedan den graviditeten=)

Tycker att de har kommit flera då jag gått upp fort i vikt, de grav då jag inte gått upp så mycket har det varit färre. Men det är nog väldigt individuellt tror jag.
    Mina är 1.5 år gamla och syns inte mycket längre alls, så att de blekna känns som en stor tröst!
  • Elvis Mamma

Nangijala: haha just den kommentaren fick jag från min mormor för någon vecka sedan när jag frös, hade oxå lust att säga nått liknande

• Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2011-10-27 11:26:19 följande:
    Vul idag i v.8+4 och läkaren konstaterade en ofostrig graviditet GråterGråter
    För säkerhets skull skulle vi avvakta 2 veckor och göra ett nytt vul innan skrapning. Men han hade inte mycket hopp och därmed inte jag heller Gråter
    Åh, vad tråkigt! Hoppas att det ser bättre ut om två veckor. Håller tummarna för er!
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2011-10-27 13:32:58 följande:
    Måste fråga er också, vet ni vad ni ligger på för temp nu när ni är gravida?

Just nu har jag en temp på 37,5 och känner mig jättefebrig. Är rädd att den är på väg upp och att det kanske beror på en UVI :(, men jag vet också att man kan ha ganska hög temp som gravid utan att det behöver vara något fel. 
    Har inte tempat mig denna graviditeten men brukar vara ca. 0,5 grad varmare än normalt.
  • Havsjungfrun

Vet att bristningarna beror på hormoner men tycker att det är skönt att smörja magen med Body shop-smörjan ändå. Har inte fått några bristningar med mina båda två tidigare barn. Varken mamma eller mormor har inte heller fått bristningar under sina graviditeter så det tyder på ärftlighet också.

• Moa Li

Idag har vi varit på ultraljud och fått se en jätteliten bebis med ett stort pickande hjärta! Bebisen är 1 och en halv centimeter "sittande" ...pyttipytt, men man kunde ändå se små armar och ben. Nu känns det så mycket mer på riktigt. Måste ta hand om den lille där inne nu, äta bra och motionera lagom.

Jag kunde inte låta bli att berätta för en tjej till på jobbet när jag kom tillbaka efter ultraljudet. Kändes som hon hade avslöjat mig iallafall, om jag inte sagt någonting. Jag höll på att spricka av att inte få berätta. Är på rosa moln idag. Och känner att jag är oövervinnelig!!!

Även om det inte skulle gå bra hela vägen nu, det är ju fortfarande väldigt väldigt tidigt, men så kommer det gå.

Satt på konferens idag och tänkte på det lilla pickande hjärtat medan chefen pläderade. Kändes mysigt att få ha en liten hemlighet, med stort hjärta.

Vi fick en bild med oss... fast den får man ha bra med fantasi för att kunna tyda. Men man kunde se livmodern som svart och rund och den pyttelilla bebisen "simma" i mitten, med en navelsträng emellan. Hur häftigt som helst.

...men svårast är ju att inte berätta.

Ska få se bebisen igen i vecka 12, om 4 veckor. Till jul ska jag behålla min hemligheten, det lilla hjärtat.

Kram från Moa Li

• Gullgrodan

Härligt, är i v.7 och har ej kontaktat bm ä ska göra det efter ästa vul i v. 8+2

• Moa Li

gullgrodan: Ja, vi fick i uppdrag att ringa kvinnohälsan nu och boka en tid. Nästa gång vi får se bebisen är det en bebis på riktigt.