• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

15 dagar till BF och jag är så jävla trött på det här nu!!!!

Kan inte sova, orkar inte vara vaken... I morse när sambons klockan ringde 05.50 hade jag redan vart vaken i tre(!) timmar!! Dock kunde jag somna om när jag la mig på hans sida av sängen. Den är mjukare än min och det behövdes väl lite omväxling för att kroppen skulle slappna av. Men jag sov ändå bara en timme..

Jag har hittills vart den där superkvinnan som aldrig gnällt över sin graviditet till familj, vänner eller barnmorskan. Men nu orkar jag inte längre.. Har gråtit konstant sen jag vaknade och mamma ringde för ett tag sen och då bröt jag ihop så nu är hon på väg hit och ska försöka pigga upp mig lite...

• Annelie81

Då var han här! "lillebror"! Vi var inne på FL 22.30 och han behagade att komma ut 03:07 idag! 3590g och 50 cm! Bedårande! Dock är det överfullt på förlossningarna runt om i Sthlm och därför ligger vi på en eftervårdsavdelning...skall egentligen till hotell bb ( Danderyd) men men. Jag kan tänka mig att åka hem nu!!! Allt gick så bra!

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-06-04 09:19:49 följande:
    15 dagar till BF och jag är så jävla trött på det här nu!!!!

Kan inte sova, orkar inte vara vaken... I morse när sambons klockan ringde 05.50 hade jag redan vart vaken i tre(!) timmar!! Dock kunde jag somna om när jag la mig på hans sida av sängen. Den är mjukare än min och det behövdes väl lite omväxling för att kroppen skulle slappna av. Men jag sov ändå bara en timme..

Jag har hittills vart den där superkvinnan som aldrig gnällt över sin graviditet till familj, vänner eller barnmorskan. Men nu orkar jag inte längre.. Har gråtit konstant sen jag vaknade och mamma ringde för ett tag sen och då bröt jag ihop så nu är hon på väg hit och ska försöka pigga upp mig lite...
    Kram!!!
  • gizmolarson

Gammelmamma- idag är det sista dagen maken är hemma men imorgon kommer svärföräldrarna hit å stannar 2 veckor så själv med barnen bli jag inte.. Skönt

• Havsjungfrun
    Annelie81 skrev 2012-06-04 09:21:21 följande:
    Då var han här! "lillebror"! Vi var inne på FL 22.30 och han behagade att komma ut 03:07 idag! 3590g och 50 cm! Bedårande! Dock är det överfullt på förlossningarna runt om i Sthlm och därför ligger vi på en eftervårdsavdelning...skall egentligen till hotell bb ( Danderyd) men men. Jag kan tänka mig att åka hem nu!!! Allt gick så bra!
    Grattis till er kille Baby! Skönt att det gått bra.
  • Sweet life
    Annelie81 skrev 2012-06-04 09:21:21 följande:
    Grattis till lillebror!

Åh! Varför skulle KS i Solna få vattenläcka just nu för??? Jag börjar bli ruggigt orolig för att det ska vara fullt på Danderyd, men då har jag och sambon bestämt att kräva att dom ringer Uppsala istället. Har jobbat där och känner mig verkligen trygg där..
  • Annelie81

Ja det är tydligen kaos just nu på platser även Uppsala sa dem...men det kan hända mycket bara på några timmar! Det löser dig säkert!

• Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-04 09:46:29 följande:
    Sweet life : nej men vaddå... Jag ska ju föda på ks. V 39 idag hoppas dom löser det snabbt.
    Går själv in i vecka 39 imorgon...

Ja, KS har fått stänga av tre förlossningsrum pga. en vattenläcka vilket har lett till att det är konstant fullt på de övriga förlossningsavdelningarna i stan... Dom har skickat folk till Nyköping, Eskilstuna, Uppsala och Västerås sista tiden...

Tyvärr brukar ju inte vattenläckor vara så snabblösta då det ska torkas upp i underliggande och angränsande lager i väggar, tak och golv..

MEN, vi håller alla tummar vi har!!