• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Jag var nere på vc tidigare idag och lämnade urinprov och de kollade även sänkan och allt såg helt normalt ut. Sköterskan tog en temp på plats och då hade jag 37,6. Kände mig riktigt dålig :(. Tempen sjunker till 37,5-37,3 när jag vilar, så jag ska försöka ta det så lugnt det går nu ikväll och sova mycket inatt och hoppas att jag mår bättre imorgon.

Hoppas att det bara är graviditetshormonerna som spökar i mig för illamåendet har tilltagit väldigt mycket idag också så det kanske är därför jag känner mig så matt och extra frusen? Hoppas bara inte jag håller på att få feber på riktigt, är riktigt rädd för att få det nu första trimestern :(.

Imorgon är det dags för VUL igen och få ett BF datum :)    

• Lina007

Imorgon klockan 08 ska jag besöka gynmottagningen på sjukhuset för att träffa en läkare och kolla upp de blödningar jag haft/har. Går in med inställningen att allt är som det ska och att jag kan sluta noja mig, så får vi se sen. :)

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Dancia
    Lina007 skrev 2011-10-27 20:03:09 följande:
    Imorgon klockan 08 ska jag besöka gynmottagningen på sjukhuset för att träffa en läkare och kolla upp de blödningar jag haft/har. Går in med inställningen att allt är som det ska och att jag kan sluta noja mig, så får vi se sen. :)

Jag håller verkligen tummarna för dig, tror att allt kommer se bra ut imorgon :). Väntar på uppdatering efter :)
  • Pepita

Idag var jag på inksrivning, skönt att ha kommit såhär långt. Sist blev det tyvärr ingen inksrivning. Jag pratade med min bm som för övrigt var hur bra som helst.

Talade om för henne att vi kände oss oroliga då vi har ett mf bakom oss och att vi gärna skulle vilja göra vul. Hon gick då in på sin dator för att titta när vi kunde få tid. Vi kunde inte få någon tid förns om 2 veckor.

Då hon tyckte att det var för lång tid för oss att gå runt och vara oroliga fick vi gå in med en gång och göra ett vanligt ul. Och efter ett tag så kunde vi se ett litet hjärta slå.... Åhh, vilken lycka! Även om det är lång tid kvar till vecka 12 så vet jag att allt är bra just nu iaf. och kan känna mig lite lugnare.

• Pinkflower880

Liljan och loppan: Fy vad tråkigt! Hoppas det ser bättre ut nästa VUL ändå...

Fick inga bristningar alls med första och hoppas slippa med andra nu också...

Var på VUL idag och fick ett BF datum; 14 juni. Så enligt henne var jag 7+1 idag... Men skriver man in här på FL blir det "bara" 6+6. Hade hoppats vara längre fram. Men får väl stå ut med illamående ett bra tag till... Fick se en söt liten böna och ett pickande hjärta...

Sådär ja
  • Dancia
    Pepita skrev 2011-10-27 20:04:28 följande:

Idag var jag på inksrivning, skönt att ha kommit såhär långt. Sist blev det tyvärr ingen inksrivning. Jag pratade med min bm som för övrigt var hur bra som helst.

Talade om för henne att vi kände oss oroliga då vi har ett mf bakom oss och att vi gärna skulle vilja göra vul. Hon gick då in på sin dator för att titta när vi kunde få tid. Vi kunde inte få någon tid förns om 2 veckor.

Då hon tyckte att det var för lång tid för oss att gå runt och vara oroliga fick vi gå in med en gång och göra ett vanligt ul. Och efter ett tag så kunde vi se ett litet hjärta slå.... Åhh, vilken lycka! Även om det är lång tid kvar till vecka 12 så vet jag att allt är bra just nu iaf. och kan känna mig lite lugnare.

Vad skönt Pepita! Grattis :)
  • Pepita
    Zvartaliljan skrev 2011-10-27 11:26:19 följande:
    Vul idag i v.8+4 och läkaren konstaterade en ofostrig graviditet GråterGråter
    För säkerhets skull skulle vi avvakta 2 veckor och göra ett nytt vul innan skrapning. Men han hade inte mycket hopp och därmed inte jag heller Gråter
    Fy, vad hemskt! Hoppas verkligen att läkaren missat din lilla. Du kanske inte är så långt gången som du  tror. Håller tummar å tår för att allt ska se bra ut nästa gång du ska ditt
  • Pepita
    Dancia skrev 2011-10-27 20:06:42 följande:
    Vad skönt Pepita! Grattis :)
    Tack
  • Moa Li

Pepita, åh, då har vi båda fått se ett pickande hjärta idag. Har fortfarande den underbara känslan kvar i kroppen. Nu är det bekräftat och tankarna går till datorskärmens bild och det är fantastiskt att veta att det finns ett växande hjärta inuti mig.

Grattis! 

• lycka 4

Morrn tjejer !!! Mår illa blääää samt att molvärket har kommit ajajaja , Men samtidigt är det lite små mysigt med alla symtom =)

Även fast det här blir min fyra så tycker jag det känns som första gången man är gravid hahah knasigt =)

Eftersom det här är mitt absolut sista barn så ska jag verkligen njuta nu

Hur mår ni ?