• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Grattis till de nya bebisarna Baby!

Uddabus: Har också en sådan där trea som luras... Hoppas att vi snart får träffa dem!!!

Danica: Urk, stackars er! Hoppas verkligen att du klarar dig och att du kommer iväg till läkaren som planerat på måndag annars kanske du kan få en telefontid med honom/henne i alla fall så att du slipper vänta längre på bedömningen.

Håller tummarna för er som klockar värkar och är på g på riktigt!!!     

• LillaGrynet

Åh är så glad har länge velat ha en "babynest" till bebis.. Men tycker det är för dyrt att betala 750 KR!! Att sy är inte å tänka på för dem kunskaperna har jag inte Så frågade en kompis som syr väldigt mkt och även tar beställningar å säljer det hon syr.. om hon sytt några babynest.. Det hade hon inte gjort men tyckte det kunde va kul å testa Så nu har hon sytt ett till mig och det blev såå fint ett grått med vita moln och hon ville ha 200 KR för det.. Pinsamt billigt!!

• emersson75
    Dancia skrev 2012-06-09 13:37:46 följande:
    Mina värsta farhågor besannades igår kväll. Vi har åkt på magsjuka!! Och detta mitt i allt med järndropp och inbokat besök för hinnsvepning och bedömning av igångsättning på måndag :(. Jag orkar absolut inte gå gravid mer men jag vill absolut inte föda när vi är sjuka eller fortfarande smittobärare här hemma. Jag har inte blivit dålig än men det känns som att det är på gång, och detta i samband med att förvärkarna ökat enormt under dagen :(.
    Men fy, stackare!!! Hoppas det går över snabbt..
  • emersson75

Här händer det ingenting, ingenting, ingenting....:) Vissa dagar är jag ute och rider och fixar med hästarna och far som 17, och andra dagar tar jag det jättelugnt, kära bebis verkar inte tycka att det spelar så stor roll vad jag gör, hon ligger och skvalpar runt och har ingen tanke på att lämna havet och bubblan än på ett tag ;) Själv börjar jag faktiskt riktigt längta efter henne så jag tycker att hon kan visa en liiiiten antydan på att vilja komma ut iaf....men men... till dess ska jag försöka njuta av ledighet och graviditet, det är ju sommar och allt :) Hoppas alla får en jättebra söndag :)

• bebisgalen

BF+4 idag. Imorgon ska jag få akupunktur så jag håller hoppet uppe. Sak bli spännande och se om det kan fungera.

• MissFörstånd

Lillagrynet - OJ vad billigt! Jag sydde ju ett själv och tror att materialet gick på 350:-.

Dancia - fy Fabian för magsjuka! Hoppas bebisen håller sig lugn i magen tills hela familjen är friska.

Inget nytt här, lugnt lugnt lugnt!!!

• LillaGrynet

Missförstånd: Ja, det är galet billigt.. Känns nästan pinsamt och inte betala mer.. Hon har ju inte ens tagit betalt för allt material känns det som och tiden hon lagt ner på det.. Minst 400 hade jag räknat med då dem går för det på tradera har jag sett.. :-/
    Men frågat flera ggr om hon inte ska ha mer men icke så va ska man göra mer än Tacka så mkt!

• fyrklöver81

Här ligger jag med förvärkar men som omföderska verkAr ju inte det betyda så mkt om man ser till många andra i tråden , vi får se:)

• Lucian Caesar

Andra omgången jobbiga förvärkar idag, men den här gången gör dem ondare och man känner verkligen hur livmodern drar ihop sig