• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lucian Caesar

Och hur det trycker neråt.. Tagit Alvedon, ska avvakta och se om dem hjälper annars ringer jag nog in och rådfrågar proffsen

• Ensortsmamma

Jösses vad det händer mycket på en dag :) har precis kommit hem och landat i sängen efter en fullspäckad möhippedag. Trodde aldrig att denna dagen skulle få något slut när jag gick upp kl 06 imorse..så nu när denna dagen äntligen är över så är bebis mer än välkommen. Har haft väldigt mycket sammandragningar under kvällen nu. Prata med sambon som är på svenssexa , bad honom att ta de lilla lugna , uti fall att liksom :)
    God natt på er!

• JennieJ

Hej tjejer följer med spänning varje dag va som hänt ;) själv har jag haft 2 kaos dagar verkligen men de börjar klinga av och oros sakerna försvinner! Är nämligen fortfarande kvar på bb efter att Theodor föddes i torsdag och för 2 dygn sedan märkte dom via ett test att han inte syresatte blodet ordentligt så han blev inskriven på neo för utesluta visa saker. Dom hörde även blåsljud från hans hjärta. Men nu är massa tester avslutade och Inget virus, inget fel på hjärtat utan att han var sen att utveckla sig vid födseln och hjärtat slöt sig inte direkt och han andades häftigt osv osv osv kan skriva en novell om alla ??? Som kom fram hos läkarna när han vart dålig? var mycket som kunde vara felet men inga svar, nu efter inga fel förutom att han är väldigt hungrig HELA tiden och tills min mjölk runnit till så är han inskriven på neo även om de e mig han sover med! Lycka till nu alla där ute

• PojkarnasMamma85

Ligger i soffan med värkar. De har hållit på i snart två timmar och nu är det 35 nin sen jag tog Alvedon oxh jag tycker de blir mer intensiva. De håller nu på i ca 50 sekunder för det mesta. Håller tummarna men är säkert falskt alarm igen.

• LillaGrynet

Här ligger jag vaken å kan inte sova.. Inga värkar bara en massa klåda

Pojkarnas mamma: hoppas att det är på G på riktigt nu!!:)

• LillaGrynet

Blir så stressad när jag inte sover å snart vaknar sonen å ska upp.. Inte sovit en blund inatt mer än 1-2 Tim i soffan när vi kolla film på kvällen...

• Elvis Mamma

03.31 föddes äntligen våran Enya efter en dramatisk igångsättning som slutade med akut snitt men allting har gått jättebra å det är en pigg liten tjej på 2945 gram och 48 lång

• LillSnurr82

Fyrklöver 81 nej förvärkar verkar inte betyda ett skit som omförderska tydligen.. Hade massa i går men som avtog i natt :( när ska liten bestämma sig för att komma? Vecka 40 i morgon :)
    Jaja nån gång och på något sätt kommer h*n ju ut det är ju en sak som är helt säkert :)

Skönt att ni mår bra/bättre JennieJ

Hoppas att du snart eller redan nu sniffar bebis pojkarnasmamma85..

Stort grattis till flickan Elvis mamma
    :) härligt att hon är pigg och glad !

Hur går det för dig Lucian Ceasar? Kanske även du fått din lilla bebis nu??

• Sommarblommor
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-10 04:47:08 följande:
    Ligger i soffan med värkar. De har hållit på i snart två timmar och nu är det 35 nin sen jag tog Alvedon oxh jag tycker de blir mer intensiva. De håller nu på i ca 50 sekunder för det mesta. Håller tummarna men är säkert falskt alarm igen.

Oj vad stark du är som stått ut dem senaste veckorna. Du är en riktig superkvinna! Jag önskar dig verkligen en lätt förlossning när det väl blir av. Kram till dig!
    Pojke född 2009 i v 36+0, nr 2 väntad 28/6-12