Tänkte ge ett livstecken från mig iaf.
I Torsdags morse började jag få värkar, bara 1 i timmen fram till ungefär 18, sedan 2 i timmen, under natten kom de med 20 minuters mellanrum, men gick fortfarande att hantera. Fredagen, blev värre hade värkar hela dagen allt från 7-15 minuters mellan rum, kunde inte sitta, stå eller ligga och var verkligen tvungen att andas igenom dessa. På kvällen var det fortfarande samma, och smärtan började även sätta sig i ryggen, men värkarna blev inte täta. Natten mellan fredag och lördag sov jag ingenting, lördagen var det samma visa med värkarna och ryggen känns bokstavligen som den ska gå av i samband med värkarna, och jag kvider mig mest. Kontakta förlossningen på morgonen vid 9, hon sa åt mig att duscha, äta panodil och ha mkt värme ( vilket jag redan prövat, men inget hjälper ) fram till kvällen fanns det alternativ som jag kunde få för att kunna sova. . Men sa okej. Vid halv 11 kom slemproppen, ringde tillbaka förlossningen igen, hon sa att jag var tvungen att försöka sova, för att spara krafterna. Lördagen gick i samma mönster som tidigare, och sova var inte att tänka. Vid 23 igår, var jag gråtfärdig, ringde förlossningen igen fick åka in, just för att få något att sova på. Fick bricanyl, morfin och 2 panodil. Hon undersökte bara med fingrarna, och kände inte tappen. vad det nu menas ? jag var alldeles för trött för att bry mig.
Blodtrycket var lite högt, men antagligen mest för jag inte kunnat sova på 2 dygn. Ctgt var också precis som det skulle. Efter dosen igår, kunde jag äntligen sova, somnade ganska fort när väl morfinen började hjälpa, upplevde att värkarna avtog lite, blev mer dov smärta men ändå att jag vaknade 2 ggr, men mest för det värkte i ryggen. vaknade halv 7, och var skakig och dan, men det är väl morfinet kan jag tro, är väl lite för mesig för sånna starka grejer ;P
Men känner nu hur värkarna börjar smyga sig på IGEN! Men sitter fortfarande mer i ryggen, men ju fler timmar det går känner jag hur det ändrar karaktär och blir mer kraftigt.
Så ja, vi får väl se! Kort och gott, jag har det skit jobbigt! Vet inte hur jag ska klara detta, och sedan en förlossning på detta. Har tid hos bm i morgon, så vi får väl se vad hon säger. Just nu vill jag bara sätta mig i ett hörn och dra i håret och gråta!