• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Här har det verkligen varit en riktigt jobbig helg. Både psykiskt och fysiskt. Gårdagen fick jag ägna mig åt att hålla koll på dottern som inte fick behålla någon vätska alls. Till slut var hon alldeles blek i ansiktet och hålig i ögonen så hon blev nog en aning uttorkad. Efter 30 timmars kräkande började hon äntligen bli lite bättre och inatt och nu på morgonen har hon tack och lov fått i sig en massa vätska och behålla det. Mitt i allt detta hade jag minst två förvärkar i halvtimmen och detta i samband med en väldigt kraftig magkatarr och halsbränna och hjärtklappningar som hette duga. Än så länge har både jag och mannen klarat oss *peppar peppar*. I kretsen häromkring så är det bara barn som blivit dåliga, så jag hoppas innerligt att det blir så här också så detta är över fort. Blir bara så arg över att det ska gå sånt här ski t så sent som i Juni månad och just nu när jag ska föda precis vilken dag som helst, kunde nog inte bli värre timing :(.

• Lina007

Elvis Mamma: jättestort grattis till flickan!

Cataleya: usch vad jobbigt, hoppas du kan vila upp dig lite så du har extra krafter då det väl börjar.

Jag känner igen mig med den trötthetskänslan du beskriver, dock inte pga samma orsak. Jag var jätteförkyld med en rethosta från helvetet i två veckor, vilket gjorde att jag knappt hade sovit något de senaste nätterna innan dottern föddes. Så när vi var inne på förlossningen var jag så kriminellt trött att jag verkligen inte orkade, jag ville bara sova mellan värkarna och fastän hon visade sig vara så liten så orkade jag inte krysta fram henne.

Men det gick bra ändå och ut kom hon ju.

Men jag hoppas innerligen att du är stark och kan vara "där" när det väl sätter igång.

Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • IdaElinLivia040611

Fy va hemskt du har det Cataleya....att det kan vara så långdraget innan det drar igång men ändå så smärtsamt. Helt värdelöst ju när man ligger mitt emellan och varken får komma in eller klarar av det ok hemma. Men det kan inte vara mycket kvar nu. Tänker på dig, kram!!!

Grattis till bebis Elvismamma och skönt för dig Jennie att allt var bra ändå. Jag skulle bli livrädd om något inte stod rätt till när bebis kommit ut.

Här är det förvärkar som vanligt men väldigt oregelbundet och jag har bara svag molvärk mellan dom så ingenting att klaga över. Slemmisen släpper helatiden, det som känns värst är nästan trycket neråt. Det trycker på som satan ibland, blir nästan rädd att han kommer ut. Vet ju inte om jag är öppen överhuvudtaget vågade inte be bm kolla i fredags eftersom jag bara var i 38+3.

Längtar efter bebis samtidigt som jag är lite nervös för förlossningen. Men åh va skönt det ska bli att bli av med denna mage. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-06-10 06:04:41 följande:
    03.31 föddes äntligen våran Enya efter en dramatisk igångsättning som slutade med akut snitt men allting har gått jättebra å det är en pigg liten tjej på 2945 gram och 48 lång
    Grattis till din bebis å grattis till alla andra nyblivna mammor :).
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-10 04:47:08 följande:
    Ligger i soffan med värkar. De har hållit på i snart två timmar och nu är det 35 nin sen jag tog Alvedon oxh jag tycker de blir mer intensiva. De håller nu på i ca 50 sekunder för det mesta. Håller tummarna men är säkert falskt alarm igen.
    Håller tummarna för dig låter ju som att det kan vara på G när de håller i sig så länge...
  • Bumman79

Nu börjar det kännas långdraget tycker jag...många frågar om man har känningar osv å man svarar alltid på samma sätt nää det känns inte som att ngt är på G än...:P.
    Det är lite som att man börjar tro att det aldrig ska komma någon bebis...ändå har jag ju en hel vecka kvar tills BF har ju inte gått över tiden ÄN.. :). Känns overkligt allting...

• Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-06-10 14:26:34 följande:
    Nu börjar det kännas långdraget tycker jag...många frågar om man har känningar osv å man svarar alltid på samma sätt nää det känns inte som att ngt är på G än...:P.
    Det är lite som att man börjar tro att det aldrig ska komma någon bebis...ändå har jag ju en hel vecka kvar tills BF har ju inte gått över tiden ÄN.. :). Känns overkligt allting...
    Är tokig på frågande och då är jag "bara" på bf+5. Särskilt svärmor (är allergisk mot henne när jag inte mår bra) som kom hit i förrgår bara för att hon var "tvungen att känna på magen" och se hur jag såg ut. Blä... Men då har vissa faktiskt sms:at i 3,5 vecka redan och undrat om jag känner något. Det får de faktiskt reda på så småningom!!!
  • LillaGrynet

Hej tjejer! Nu är jag påväg upp till förlossningen för att sättas igång kl.15. Var uppe kl.10.30 pga klåda och att jag inte sover på nätterna. Dem körde ctg och tog blodtryck 90/60 vilket var lite för lågt. Glatta hinnor. C-x utpl.50%. Öppen 1 cm. Så det gick snabbt för läkaren att ta det beslutet. Åkte från förlossning kl12 hem äta å vila å lämna sonen till B-vakt. Så nu är det en smärtsamma timmar framöver troligtvis Är dö nervös..

• Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-06-10 14:38:17 följande:
    Är tokig på frågande och då är jag "bara" på bf+5. Särskilt svärmor (är allergisk mot henne när jag inte mår bra) som kom hit i förrgår bara för att hon var "tvungen att känna på magen" och se hur jag såg ut. Blä... Men då har vissa faktiskt sms:at i 3,5 vecka redan och undrat om jag känner något. Det får de faktiskt reda på så småningom!!!
    Ja det kan verkligen vara jobbigt...jag förstod inte det innan jag blev gravid att det kan vara så jobbigt att svara på samma fråga 10 ggr om dagen.
    Jag får mycket blickar å frågor från kunder när jag går i centrum (jobbar i en mataffär där jag bor) vissa kommer tom fram å ska ta på magen...känns ju liite obekvämt ibland :P.
    Speciellt nu när man är tung, svullen å har ont å knappt ens ORKAR gå till affären då orkar man inte snacka med folk överallt...vill bara dra på mig en burka ibland :P.
  • Bumman79
    LillaGrynet skrev 2012-06-10 14:51:41 följande:
    Hej tjejer! Nu är jag påväg upp till förlossningen för att sättas igång kl.15. Var uppe kl.10.30 pga klåda och att jag inte sover på nätterna. Dem körde ctg och tog blodtryck 90/60 vilket var lite för lågt. Glatta hinnor. C-x utpl.50%. Öppen 1 cm. Så det gick snabbt för läkaren att ta det beslutet. Åkte från förlossning kl12 hem äta å vila å lämna sonen till B-vakt. Så nu är det en smärtsamma timmar framöver troligtvis Är dö nervös..
    Å vad spännande :). Lycka till....