• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Cataleya

usch låter väldigt tufft!  Tur du hade din syster där då, var han inte med på förlossningen alls ? 

• Javisst

Tänker på dig Cataleya! Förstår att du måste ha det skitjobbigt nu! Kram {#emotions_dlg.flower}

BF 4 juni 2012
  • Uddabus

Jo han var med o väl där inne så var han rätt vek o spak...

Men det gick ju bra fast det tog lång tid osv...

Separerade efter 1 år... Men jag var ju nästan ensamstående direkt eftersom han aldrig var hemma osv... Dessutom hade jag inget körkort, bodde på landet med två hästar o hans hund.

Men mitt råd till dig är att försöka slappna av. Om det är i duschen sittandes på en stol eller i en saccosäck eller var det kan vara... Utomhus i skuggan...

Ta dina panodil eller vad du har hemma... Vetekudde kanske, massage osv

• Lenis21

Åhhh så mysigt med alla bebisar som kommit ut. Inget tecken här inte. Jag och sambon bestämde oss för att vi ska baka bullar idag då det är så dåligt väder. Kul att ha något att bjuda på när alla kommer och ska hälsa på sedan. Stort grattis till alla som fått sina bebisar. Jag får nog vänta lite till innan. Kram på er alla

• MissFörstånd
    LillaGrynet skrev 2012-06-09 21:35:07 följande:
    Missförstånd: Ja, det är galet billigt.. Känns nästan pinsamt och inte betala mer.. Hon har ju inte ens tagit betalt för allt material känns det som och tiden hon lagt ner på det.. Minst 400 hade jag räknat med då dem går för det på tradera har jag sett.. :-/ Men frågat flera ggr om hon inte ska ha mer men icke så va ska man göra mer än Tacka så mkt!
    Nej det är inte så mycket mer att göra än att tacka och vara glad för att man har en så bra vän

Jennie - Låter som en tuff start, skönt att det inte verkar vara något allvarligt.

Pojkarnasmamma - Jag hejjar på dig!

Elvismamma - GRATTIS till lilla tjejen! Baby. Du får skriva och berätta sen i andra tråden när ni landat lite. 

Cataleya - Lider med dig! Kramar. Hoppas det sätter igång på allvar snart!

Här är det numera v.41 40+0 och jag känner inte ett skit! Ska till bm på fredag och hoppas då få veta något iaf om hur det blir om den inte kommit, vilket jag faktiskt inte tror.       

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Havsjungfrun

Elvis mamma: Grattis till er lilla tjej Baby! Vad många förlossningar som slutat med oplanerade snitt... Tur att ni mår bra i alla fall.

Catalaya & PojkarnasMamma85: Håller tummarna för er att ni snart har era bebisar i era famnar! 

• zenoble

Lider med dig cataleya.. Men tänk, snart har du din bebis här! Och det kanske kommer gå fort sen då när det väl är dags eftersom kroppen förberett sig så. Hoppas det drar igång ordentligt under dagen så du bara kan få ha din lilla tjej i famnen! Tänker på dig!

• Havsjungfrun

JennieJ: Skönt att allt var bra med Theodor men bra att de kollar honom ordentligt. Verkar inte vara helt ovanligt att mellanväggen i hjärtat inte har slutit sig när de föds men gör det efter ett par dagar. Kram

• Nangijala

Grattis till alla nya bebisar!

Hoppas det sätter igång för alla er som kämpar på med jobbiga förvärkar och luriga bebisar! Här vill jag bara gå på toaletten, inolaxolen har inte gjort nån verkan än :(

• Dancia
    Elvis Mamma skrev 2012-06-10 06:04:41 följande:
    03.31 föddes äntligen våran Enya efter en dramatisk igångsättning som slutade med akut snitt men allting har gått jättebra å det är en pigg liten tjej på 2945 gram och 48 lång

Stort grattis!!! :).