• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-06-10 14:51:41 följande:
    Hej tjejer! Nu är jag påväg upp till förlossningen för att sättas igång kl.15. Var uppe kl.10.30 pga klåda och att jag inte sover på nätterna. Dem körde ctg och tog blodtryck 90/60 vilket var lite för lågt. Glatta hinnor. C-x utpl.50%. Öppen 1 cm. Så det gick snabbt för läkaren att ta det beslutet. Åkte från förlossning kl12 hem äta å vila å lämna sonen till B-vakt. Så nu är det en smärtsamma timmar framöver troligtvis Är dö nervös..

Stort lycka till! Ja man blir nog lite nervös när man ska sättas igång så, men du verkar ju ha bra förutsättningar för att det ska gå smidigt till eftersom cervix redan är hälften utplånad och öppen 1 cm :).
  • MissFörstånd
    Hej tjejer! Nu är jag påväg upp till förlossningen för att sättas igång kl.15. Var uppe kl.10.30 pga klåda och att jag inte sover på nätterna. Dem körde ctg och tog blodtryck 90/60 vilket var lite för lågt. Glatta hinnor. C-x utpl.50%. Öppen 1 cm. Så det gick snabbt för läkaren att ta det beslutet. Åkte från förlossning kl12 hem äta å vila å lämna sonen till B-vakt. Så nu är det en smärtsamma timmar framöver troligtvis Är dö nervös..
    Oh så spännande! Snart har du din lilla bebis hos dig!
    Bumman79 skrev 2012-06-10 14:53:31 följande:
    Ja det kan verkligen vara jobbigt...jag förstod inte det innan jag blev gravid att det kan vara så jobbigt att svara på samma fråga 10 ggr om dagen.
    Jag får mycket blickar å frågor från kunder när jag går i centrum (jobbar i en mataffär där jag bor) vissa kommer tom fram å ska ta på magen...känns ju liite obekvämt ibland :P.
    Speciellt nu när man är tung, svullen å har ont å knappt ens ORKAR gå till affären då orkar man inte snacka med folk överallt...vill bara dra på mig en burka ibland :P.
    Frågorna är såååå dryga! Jag jobbar extra på en matbutik där min mamma också jobbar och alla är på henne om jag känt något eller så. Blir galen, varför ska alla fråga?! Jag har faktiskt handlat på en annan butik nu några gånger för jag orkar varken med kunder eller personalens frågor om när det är dags , man får hitta på lite olika sätt att undvika folk.

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • LillSnurr82

Lycka till!
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • IdaElinLivia040611

Lillagrynet: lycka till, åh va bebisar det ploppar:) Själv har jag en jätte konstig känsla i kroppen och jag mår illa. Inte som magsjuka utan på nått annat vis. Typ hungrig samtidigt. Ja ja ska hitta på nån middag och sen fotboll för hela slanten:):)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Ginny

Den 6 juni föddes vår lilla dotter, 3450 gram och 50 cm lång. Idag fick vi komma hem.
    Nu börjar föräldralivet!  

• Havsjungfrun

Lillagrynet: Lycka till!!!

Ginny: Grattis till er tjej Baby

• gammelmamma

Elvis mamma: grattis och vad skönt att det gick bra. Det verkar som det är många som blir akutsnittade:(!
    Grattis till alla er andra också och lycka till till alla som är på G 

• Lucian Caesar

Grattis ginny!!

Ni andra som har el haft mycket förvärkar brukar ni även känna ett tryck mot ändtarmen? Så som det känns vid krystvärkar typ? Har inte haft det tidigare men igår

• Lucian Caesar

Och idag har jag haft det. Har tagit Alvedon och en dusch, blir det inte bättre snart så ringer jag in men tänkte kolla med er här först