LillaGrynet skrev 2012-06-10 14:51:41 följande:
Hej tjejer! Nu är jag påväg upp till förlossningen för att sättas igång kl.15. Var uppe kl.10.30 pga klåda och att jag inte sover på nätterna. Dem körde ctg och tog blodtryck 90/60 vilket var lite för lågt. Glatta hinnor. C-x utpl.50%. Öppen 1 cm. Så det gick snabbt för läkaren att ta det beslutet. Åkte från förlossning kl12 hem äta å vila å lämna sonen till B-vakt. Så nu är det en smärtsamma timmar framöver troligtvis

Är dö nervös..
Oh så spännande! Snart har du din lilla bebis hos dig!
Bumman79 skrev 2012-06-10 14:53:31 följande:
Ja det kan verkligen vara jobbigt...jag förstod inte det innan jag blev gravid att det kan vara så jobbigt att svara på samma fråga 10 ggr om dagen.
Jag får mycket blickar å frågor från kunder när jag går i centrum (jobbar i en mataffär där jag bor) vissa kommer tom fram å ska ta på magen...känns ju liite obekvämt ibland :P.
Speciellt nu när man är tung, svullen å har ont å knappt ens ORKAR gå till affären då orkar man inte snacka med folk överallt...vill bara dra på mig en burka ibland :P.
Frågorna är såååå dryga! Jag jobbar extra på en matbutik där min mamma också jobbar och alla är på henne om jag känt något eller så. Blir galen, varför ska alla fråga?! Jag har faktiskt handlat på en annan butik nu några gånger för jag orkar varken med kunder eller personalens frågor om när det är dags

, man får hitta på lite olika sätt att undvika folk.