• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pluttan

Jag har också fått ont i benen. Det värker från nedre delen av ryggen och strålar ner genom skinkorna och ner i benen.

Städat hela huset idag. sånu sitter jag med molvärk som går ut i ryggen och ett illamående
    .
    Någon mer som känner av illamående vid molvärk / förvärk? Undrar om det är något tecken?

• Lucian Caesar

Pluttan jag har oxå haft mycket illamående i samband med mina förvärkar. Dock inte vid dem sista tre tillfällena.

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-06-10 21:47:20 följande:
    Vart tog cataleya vägen? Bb kanske?
    Känns nog troligt. Det är bara vi tredjegångsmammor som är fast här Obestämd
  • Uddabus

Ja för min lilleman vill tydligen inte ut alls... Var bland dem första som skulle föda men blir väl bland dem sista som får...

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-10 22:01:51 följande:
    Ja för min lilleman vill tydligen inte ut alls... Var bland dem första som skulle föda men blir väl bland dem sista som får...
    Men du blir väl igångsatt om några dagar om det inte händer något innan dess?
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-10 22:45:21 följande:
    Vet inte... Det beror på hur han har det där inne...
    Här i Sthlm blir man ju igångsatt efter v 42 så max 2 v över tiden ska man gå...skönt tycker jag..
  • Emma Stark
    Havsjungfrun skrev 2012-06-10 21:48:40 följande:
    Känns nog troligt. Det är bara vi tredjegångsmammor som är fast här Obestämd
    Jag är kvar också och jag är förstagångsföderska. Känns fruktansvärt att jag aldrig kommer få barn då jag kommer vara gravid förevigt... Inte en känning har jag! Lite molvärk då och då men det gills väl knappt :P