• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lucian Caesar

Efter vårt färdknäppande precis så kom den beryktade slemproppen Hahaha hur ska jag nu kunna sova vet ju att det inte behöver betyda nåt men känns som alla dessa förvärkar börjar ge nåt resultat!!

• Uddabus

Ja vi får väl se... Om inte annat får vi hoppas att han kommer självmant innan dess...

• Havsjungfrun

Vet allt att det är flera kvar, men det känns som om många som hade bf efter oss redan har fött...

Kan inte sova, känner mig så stressad över att Lill-Skrutt inte kommer ut! Gick upp och gjorde ett försök att känna på livmodertappen istället. Kan den vara alldeles vid slidöppningen nu? Så har det inte varit tidigare, fick t.o.m. ta en spegel för att kolla efter. Känns lite skumt. Googlade på bilder men hittade inga. Ska till bm imorgon och jag hoppas att hon kan komma åt att göra en hinnsvepning då om det inte hänt något innan.

Tittade förresten på "Barnmorskan i East End" tidigare ikväll och när en bebis hade fötts och skrek så blev det ett himla liv på min bebis i magen.  

• MissFörstånd

Havsjungfrun - spännande, förstår att det blir svår att sova.

Här har bebisen party i magen så jag inte kan somna. Hårt party känns det som.

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-06-10 23:49:23 följande:
    Havsjungfrun - spännande, förstår att det blir svår att sova.

Här har bebisen party i magen så jag inte kan somna. Hårt party känns det som.
    Mycket rörelse i magen här också!
  • Frökenfräken82

Aj! Nu har jag haft regelbundna värkar i en timme. Mellan 3 och 10 minuter emellan dem. Något helt annat än de förvärkar jag känt tidigare. Kan det vara ngt på g kanske?

• Havsjungfrun
    Frökenfräken82 skrev 2012-06-11 00:07:23 följande:
    Aj! Nu har jag haft regelbundna värkar i en timme. Mellan 3 och 10 minuter emellan dem. Något helt annat än de förvärkar jag känt tidigare. Kan det vara ngt på g kanske?
    Lycka till!!!