• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-11 01:27:19 följande:
    Jag är också kvar. Bf +5 nu. Suck...
    Fy vad jobbigt tom jag börjar bli rastlös å ändå har jag BF om en vecka....men räknar med att det blir 3 :P
  • Lucian Caesar

Hur går det frökenfräken82?

För er där slemproppen lossnat bara några dagar innan bf antingen denna grav el i någon tidigare graviditet hur lång tid tog det då tills eran förlossning drog igång? För med bara 4 dagar kvar till bf så borde den väl inte återbildas? Den har aldrig lossnat på mig innan förlossning så därför e jag lite okunnig runt det här

• IdaElinLivia040611
    Frökenfräken82 skrev 2012-06-11 00:07:23 följande:
    Aj! Nu har jag haft regelbundna värkar i en timme. Mellan 3 och 10 minuter emellan dem. Något helt annat än de förvärkar jag känt tidigare. Kan det vara ngt på g kanske?
    Anar att du har en bebis i famnen eller är på god väg Glad.

V 40 idag och molvärk som vanligt men inget mer. Slem har det kommit litegrann i några dagar men inget stort på en gång direkt. Färdknäppat utan resultat förutom en vättskrämd man som har problem med att huvudet ligger neråt och att han ska skada bebis Flört, så inget mer sånnt tills bebis är här.

Svärmor som har varit här sen den 15:e maj för att vara beredd om lillebror kommer och barnvakt behövs måste åka hem i morgon för en ögonoperation. Vi trodde absolut att han skulle vara här innan dess men nej då.

Idag har jag inbokad tvättstuga och tänker gå en massa långa promenader i trappor på kvällen. Skulle vara bra om han kom i natt.

Ny bild i bildtråden, hoppas det blir den sista. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-06-11 07:41:10 följande:
    Hur går det frökenfräken82?

För er där slemproppen lossnat bara några dagar innan bf antingen denna grav el i någon tidigare graviditet hur lång tid tog det då tills eran förlossning drog igång? För med bara 4 dagar kvar till bf så borde den väl inte återbildas? Den har aldrig lossnat på mig innan förlossning så därför e jag lite okunnig runt det här
    Kan ju säga att min lossnade dagen efter bf men ännu bf+6 har ingen bebis kommit... Nej, nu tror jag absolut inte att den återbildas utan det måste ju vara tidigare i graviditeten. Ska till bm idag och hoppas på en hinnsvepning. Med mina andra två barn har jag inte heller märkt av slemproppen.
  • RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-06-11 02:22:56 följande:
    Fy vad jobbigt tom jag börjar bli rastlös å ändå har jag BF om en vecka....men räknar med att det blir 3 :P
    Jo jag är rejält rastlös, började blir det typ två veckor innan bf Tungan ute Ska till mvc i eftermiddag och diskutera om det blir någon igångsättning eller inte. Hade ju hoppats på att det skulle starta av sig själv innan idag så vi slapp det här mötet men lillkillen verkar trivas utmärkt där inne. Nu har jag fått för mig att det aldrig kommer att starta av sig själv så om de inte sätter igång mig den här veckan kommer det ändå att få göra det nästa vecka när jag gått två veckor över. Eftersom jag inte har några som helst känningar så tror jag helt enkelt att kroppen inte vill hitta på nåt på eget bevåg... Jag vet att det egentligen inte alls behöver vara så men det är vad jag har fått för mig nu. Det enda jag har märkt är lite "mensvärk" de senaste tre dagarna but that´s it.
  • lycka 4

Godmorgon tjejer, jag är kvar i 2 veckor till =)
    Igår hade jag förvärkar hela dagen och jaf tror att lillan som legat å varit ruckbar håller på att fixera sig för jag hade så ont av ilningar i går att jag bara ville gråta .
    Har packat det mesta av väskan och på torsdag ska jag på sista bm besöket. Känns lite konstigt att denna resa snart är slut även fast jag längtar någon in i h*lvete.

• Uddabus

Här är jag idag igen... 11 dagar över tiden... Tjooohoo :S

Sambon tror att det blir ikväll när fotbollen är igång haha

Hade ju varit lite roligt om han tror rätt men inre speciellt mycket som indikerar på det direkt...

Hade någon mensvärk i natt o har redan varit på toa o gjort nr 2 ett par gånger men det är nog bara lur igen..

• LillSnurr82

Går i dag in i vecka 40. Hoppas på att lilla bebis vill ge sig till känna att h*n är på väg ut i dag/natt , då sambon kom hem i går kväll men åker i eftermiddag igen. Får jag värkar under dagen så stannar han så klart kvar, så hoppas:)

Vi ska i alla fall ner på stan sen och köpa lite skor till mig, sambon och dottern. Sen blir det nog att köpa nåt nytt klädesplagg till bebis som vi inte hunnit gjort ännu. Hoppas att den lilla utflykten kan sätta fart på bebis i magen:)

Lycka till allesammans! Hoppas att det snart dyker upp fler nya bebisar i tråden :)

• MissFörstånd

Uddabus - då håller vi tummarna för fotbollen ikväll .

Jag fick inte "somna" förrän vid två inatt. Bebisen levde rövare och låg inte still en sekund, rörde sig så mycket att jag trodde vattnet skulle gå . Har rört sig mycket hela natten och nu på morgonen så idag blir det inte mycket gjort!