• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • mimi02

2 dagar kvar till BF och inte mkt tecken på att nåt är på g än..... molvärk från och till och lite ilningar och tryck nedåt, men inget som inte går över efter ett tag. Så det är nog lika bra att ställa in sig på att gå över tiden. 

Men har så ont i mina händer, fingrarna på högerhanden är i princip bortdomnade konstant nu och nästan likadant på vänsterhanden. Försöker hitta olika tips och saker man kan göra för att det ska bli bättre men INGET verkar funka. Suck.....dessutom orolig att det inte ska gå över efter förlossningen, känns läskigt om man inte har känsel i händerna och ska hålla i sitt barn...... 

• RocketQueen
    mimi02 skrev 2012-06-11 10:24:12 följande:
    2 dagar kvar till BF och inte mkt tecken på att nåt är på g än..... molvärk från och till och lite ilningar och tryck nedåt, men inget som inte går över efter ett tag. Så det är nog lika bra att ställa in sig på att gå över tiden. 

Men har så ont i mina händer, fingrarna på högerhanden är i princip bortdomnade konstant nu och nästan likadant på vänsterhanden. Försöker hitta olika tips och saker man kan göra för att det ska bli bättre men INGET verkar funka. Suck.....dessutom orolig att det inte ska gå över efter förlossningen, känns läskigt om man inte har känsel i händerna och ska hålla i sitt barn...... 
    Jag har haft det i ett par  veckor nu. Och handledsskenor hjälper faktiskt. Det tar inte bort allt (inte på mig iaf) men visst blir det bättre. Inte direkt men när jag hade använt den en vecka så märkte jag klar skillnad. Är också lite rädd för att det inte ska försvinna eftersom jag har haft så mycket problem med mina handleder tidigare. Har redan opererat vänsterhanden 7 ggr...
  • mimi02
    RocketQueen skrev 2012-06-11 10:28:08 följande:
    Jag har haft det i ett par  veckor nu. Och handledsskenor hjälper faktiskt. Det tar inte bort allt (inte på mig iaf) men visst blir det bättre. Inte direkt men när jag hade använt den en vecka så märkte jag klar skillnad. Är också lite rädd för att det inte ska försvinna eftersom jag har haft så mycket problem med mina handleder tidigare. Har redan opererat vänsterhanden 7 ggr...
    Har du handledsskenorna bara på nätterna eller även på dagen? Jag har bara testat med att linda händerna på nätterna så att jag inte ska böja handlederna, men jag tycker inte det funkar ändå. Kanske handledsskenor är bättre. Var har du köpt dom?
  • Amy86
    mimi02 skrev 2012-06-11 10:30:25 följande:
    Har du handledsskenorna bara på nätterna eller även på dagen? Jag har bara testat med att linda händerna på nätterna så att jag inte ska böja handlederna, men jag tycker inte det funkar ändå. Kanske handledsskenor är bättre. Var har du köpt dom?
    ta kontkt med vc jag köpte mina genom arbetsterapeuten har hårda i plast att ha på natten och mjuka som jag har påm dagen hjälper jätte bra. sen finns det ju även övningar man kan få men jag är värdelös på att komma ihåg och göra dom!!
  • Frökenfräken82

Än så länge ingen bebis... Men vilken natt. Värkar från och till med 20 min mellanrum efter alvedon. Lyckades sova lite mellan värkarna men jädrans vad ont det gör ändå!

Nu på förmiddagen har det varit allt från 30 min till 5 min mellan värkarna o nyss när jag var på toa var där slem i trosorna. Det känns som att det är på g nu. Åh det måste det vara!