• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    gizmolarson skrev 2012-06-11 12:41:22 följande:
    Ni som går å väntar på att bebis ska komma å känner er ledsna för att nii inte känner av att nåt är på g så kan jag tala om att jag har bara känt av nåt några timmar innan mina 3 har kommit så ni vet

Grattis till alla er som fått bebis nu..
    Tack för det!! Det glädjer mig att höra!
  • IdaElinLivia040611

Fick som sjuk kramp i ljumskarna alldeles nyss. Vet inte vad det kan ha varit. Det var som att musklerna i ljumskarna krampade på nått konstigt sätt och at det gick ner i låren. Hände när jag satt och åt. Fick resa mig och gå runt ett bra tag innan det släppte. Fy va ont det gjorde, jag skrek rakt ut och svärmor höll på å få en hjärtattack för hon trodde att det var på g stackarn.

Har ett riktigt tryck neråt idag och det molar och drar, men inga förvärkar. En kompis till mig på FB skrev att pojkar alltid e lite senare av sig än om man fått flickor....kan det stämma eller???? 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Baby1112

Min teori är också att pojkar är senare. Alla jag känner som fått på BF och framåt har fått pojkar, utom en. De som fått innan har fått flickor.
    Min dotter kom 17 dagar tidigt och lillebror 8 dagar tidigt. Tycker han var sen... :)

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-11 13:45:07 följande:
    Fick som sjuk kramp i ljumskarna alldeles nyss. Vet inte vad det kan ha varit. Det var som att musklerna i ljumskarna krampade på nått konstigt sätt och at det gick ner i låren. Hände när jag satt och åt. Fick resa mig och gå runt ett bra tag innan det släppte. Fy va ont det gjorde, jag skrek rakt ut och svärmor höll på å få en hjärtattack för hon trodde att det var på g stackarn.

Har ett riktigt tryck neråt idag och det molar och drar, men inga förvärkar. En kompis till mig på FB skrev att pojkar alltid e lite senare av sig än om man fått flickor....kan det stämma eller???? 
    Vår son kom 35+4 och dottern på bf så hos oss har det inte stämt...
  • RocketQueen

Jag brukar också få såndär kramp i ljumskarna. Extremt obehagligt. Men bm trodde att det var bebisen som kommer åt nån nerv eftersom han ligger så långt ner och det tyckte jag lät ganska rimligt. Händer ett par gånger om dagen.

• LillSnurr82

Stort grattis pojkarnas mamma 85! ÄNTLIGEN!!

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-11 08:46:25 följande:
    Jo jag är rejält rastlös, började blir det typ två veckor innan bf Tungan ute Ska till mvc i eftermiddag och diskutera om det blir någon igångsättning eller inte. Hade ju hoppats på att det skulle starta av sig själv innan idag så vi slapp det här mötet men lillkillen verkar trivas utmärkt där inne. Nu har jag fått för mig att det aldrig kommer att starta av sig själv så om de inte sätter igång mig den här veckan kommer det ändå att få göra det nästa vecka när jag gått två veckor över. Eftersom jag inte har några som helst känningar så tror jag helt enkelt att kroppen inte vill hitta på nåt på eget bevåg... Jag vet att det egentligen inte alls behöver vara så men det är vad jag har fått för mig nu. Det enda jag har märkt är lite "mensvärk" de senaste tre dagarna but that´s it.
    Precis så känner jag oxå! Knappt någonting märker man av förutom att man är proppfull i magen och ibland känner man av ett obehag eller att magen blir lite hård men det är inte så ofta...sen har jag iof känt av obehag i underlivet de senaste dagarna oxå under vissa perioder men förvärkar å sånt är det lugnt me :P.

Men snart så blir du väl igångsatt iaf om max en vecka....skönt för dig :). Jag är så trött på att knappt kunna göra någonting bara man ska handla i mataffären får man ju andnöd å ont överallt å man går som en snigel eller snarare en anka :P
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-11 09:59:18 följande:
    Kikar bara in lite snabbt och meddelar att vår älskade lilla Harry kom till världen igår! :)
    ÅÅÅ ÄNTLIGEN skönt nu slipper du alla dessa falska värkar :). Grattis :)
  • MissFörstånd

Sjukt seg dag! Bebisen höll mig vaken Alva natten och idag har jag bara vilat. Sambon kom precis hem men han ska åka bort igen och fixa lite grejer. Segt! Kan lika gärna bli kväll så man kanske kan få sova.

• fyrklöver81

Heja Sverige! Jag kan tänka mig se matchen på förlossning med lustgas. Blir nOg extra bra då ;) men inga känningar här förutom små förvärkar när jag vilar. Lycka till alla som är på G !