• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Bf +5 idag. Kroppen hade börjat ladda för förlossning men inte så mycket som jag hade hoppats på. Men en hinnsvepning blev det iaf så förhoppningsvis händer det lite mer nu de närmsta dagarna. På fredag blir det en tur till spec.mvc för kontroll och ev. igångsättning. Då är det lite upp till mig. Så nu fick lillen ytterligare några dagars tidsfrist Tungan ute

• Lenis21

Min dotter är född bf+7 så det att pojkar föds senare än flickor tror jag inte stämmer. 2 st vänner har fått barn nyss, båda pojkar. Den ena kom nästan 3 veckor för tidigt och den andre 4 veckor för tidigt. Men alltid kul att spekulera kring allt. Får se hur det blir för mig denna gång men som det känns nu så vill nog bebis stanna kvar lite till.

• MarieG81

Var hos barnmorskan idag o gick därifrån som sjukskriven. Skulle bara ha jobbat fyra dagar denna sista vecka men hon tyckte jag skulle sjukskriva mej. Har haft svullna fötter ett tag o idag hade mitt blodtryck höjts, så därför tyckte hon det inte var så bra att jobba. Så jag fick ringa jobbet o säga att jag inte kommer mer, kände mej väldigt snopen. Får åka dit på torsdag o ha lite avslutning för barnen på jobbet, kan ju inte bara försvinna. Så nu är det vila som gäller fram tills bebisen väljer att titta ut. Bm kände barnets huvud när hon kände efter o sa att jag nog inte hade så långt kvar. Spännande :)

Grattis till alla fina bebisar som har tittat ut!

• Havsjungfrun

Är såå frustrerad! Var hos barnmorskan idag och livmodertappen var så långt upp och bakåt att hon knappt kom åt att känna på den överhuvudtaget så en hinnsvepning gick inte att göra. Sluten var den också. Hon drog lite i den i alla fall. Undrar vad det var jag såg i spegel igår kväll vid min besiktning...
    Om förlossningen inte satt igång nästa tisdag har jag fått tid till Obstretiska (?) mottagningen för igångsättning. Hon tyckte dock att eftersom båda mina tidigare födslar satt igång av sig själva så är det större chans att den bör också gör det, frågan är bara när...

• emersson75

Så har man varit ute och ridit en sväng, känns som jag kommer vara gravid resten av mitt liv , känns ju ingenting...tänkte att lite hoppande och skumpande kunde göra sitt till men tydligen inte ; )  Längtar ju efter min lilla bebis:)

• emersson75
    gizmolarson skrev 2012-06-11 12:41:22 följande:
    Ni som går å väntar på att bebis ska komma å känner er ledsna för att nii inte känner av att nåt är på g så kan jag tala om att jag har bara känt av nåt några timmar innan mina 3 har kommit så ni vet

Grattis till alla er som fått bebis nu..
    Tack, kan vara bra att tänka på, tror nämligen livet i magen helt har vuxit fast ;)
  • MissFörstånd

Nu känner jag mig plötsligt nervös och tycker att bebis kan stanna därinne ett tag till. Jisses vad känslorna kan pendla!

• lycka 4

Aj aj va ont jag har :( ilningar som får mig att vilja skrika . Varje rörelse får magen att kännas som ett stort blåmärke å för värkar som gör ont, ingen bra Camilla dag :(

• Lenis21

Lycka 4 - va jobbigt för dig att du har så ont. Känner igen det där med att hela magen känns som ett stort blåmärke. Ont i revbenen har jag också. Bebis är fixerad men magen har inte sjunkit något. Är jobbigt att andas då den ligger och trycker upp mot lungorna. Jaja ska inte klaga, mår rätt så bra ändå. Nä nu blir det nog sängen, är så trött.
    Får se om någon mer bebis tittat ut i morgon. Kram till er alla som kämpar på där ute

• Uddabus

Lycka 4: sådär har jag haft länge nu... Känns som om en hel hand ska komma ut först...

O speciellt vid denna tiden... När han är igång som värst... Jag måste ha väldigt sega fosterhinnor... Som han sparkar o boxar osv borde vattnet gått för länge sedan