• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-06-11 22:22:36 följande:
    Lycka 4: sådär har jag haft länge nu... Känns som om en hel hand ska komma ut först...

O speciellt vid denna tiden... När han är igång som värst... Jag måste ha väldigt sega fosterhinnor... Som han sparkar o boxar osv borde vattnet gått för länge sedan
    Samma här. Bebisen är jätteaktiv!
  • lycka 4

Usch ja det tar så mycke på humöret, speciellt som sömnen är lika med noll nu också . Magen är konstant hård :(

• Bumman79

Är det någon som vet om man måste fortsätta äta folsyra i v 40? Tog precis min sista tablett känns onödigt att köpa en helt ny förpackning för de 6 återstående dagarna (iof kanske man går över 2 v till.)
    Eller är de bra att äta även när man ammar? Hur gör ni?

• Lucian Caesar

Jag åt bara folsyra de första månaderna, det vet min bm och hon bad mig aldrig fortsätta efter att jag sa att jag slutat äta. Vad jag hört så är det väl viktigast i början fast det kanske är bra att göra hela ändå jag ska nog Googla det och se

• Bumman79
    Lucian Caesar skrev 2012-06-12 01:25:30 följande:
    Jag åt bara folsyra de första månaderna, det vet min bm och hon bad mig aldrig fortsätta efter att jag sa att jag slutat äta. Vad jag hört så är det väl viktigast i början fast det kanske är bra att göra hela ändå jag ska nog Googla det och se
    Jag googlade å läste att det är innan graviditeten och kanske de första 12 veckorna som är viktigast...men på förpackningen står det att man kan äta det under graviditet å amning....läste oxå att det kan vara bra för blodbildningen för fostret eller ngt sådant om man fortsätter under hela graviditeten...men såhär i v 40 är ju bebisen klar så det kanske inte är så viktigt att äta dem?
  • FiaA87

Jag åt också bara folsyra de första tre-fyra månaderna. Min BM sa inte heller ngt om det.. Du ska väl absolut inte behöva köpa en ny förpackning nu. Ryggen å allt sånt är ju redan färdigutvecklad på babyn nu i v 40 :) lycka till med förlossning å allt :):)

• LillaGrynet

Hej! Liten kort uppdatering från mig 120611 kl.17.54 kom vår" lilla"prinsessa på 4050g och 52cm lång till världen och ingen är lyckligare än jag att jag slapp gå över tiden. Förlossningen gick hur bra som helsy från att dem tog hinnorna och satte värkstimulerande dropp så var hon ute på mindre än 4 timmar Skriver förlosskingsberättelse i andra tråden

• lycka 4

idag är det exakt två veckor kvar till mitt snitt