• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    Polarlantis skrev 2012-06-12 10:22:28 följande:
    9 dagar kvar...lugnt som tusan, suck! Drömde att jag skulle iväg och hämta ut en bebis på ICA-kortet, hahaha! Det får GÄRNA sätta igång idag, snääääälla! Nu har jag så ont att jag knappt kan gå.Fogarna bak har börjat göra ont igen, ont i ryggen, ont i fogen fram...stöööön. Har fått för mig att jag kommer börja blöda och att det ska bli amublans och grejer, varför i hela världen det nu skulle ske liksom?! Idiotisk tanke! Nu ringa soc och boka om faderskapstiden, den krockade alldeles med sambons jobb, attans!

Grattis lillagrynet!!! 
    Här är det 7 dagar kvar.. Drömde i natt att jag var på förlossningen och hem kom jag med en torktumlare! Så dessa drömmar kan verkligen vara galna!

Idag har jag nån form av mens/molvärk, dundersvag men den är där och irriterar iaf! Ska prova ta alvedon och se om den försvinner...
  • Amy86

Nu måste det vara på g! i natt har jag legat vaken till halv 5 med småvärkar var 20 min nu på morgonen kom dom med ca 10-8 min mellanrum fick springa på toa och trycka  ett tag och då kom lite slempropp nu känns värkarna extremt mycket och jag försökte få hem gubben men han hade mycket att göra på jobbet så får väl prova att få hit svärmor istället..bf+1 idag hoppas nu det inte är falsklarm..

grattis till er som redan snosar bebis.

• Polarlantis
    Amy86 skrev 2012-06-12 10:32:49 följande:
    Nu måste det vara på g! i natt har jag legat vaken till halv 5 med småvärkar var 20 min nu på morgonen kom dom med ca 10-8 min mellanrum fick springa på toa och trycka  ett tag och då kom lite slempropp nu känns värkarna extremt mycket och jag försökte få hem gubben men han hade mycket att göra på jobbet så får väl prova att få hit svärmor istället..bf+1 idag hoppas nu det inte är falsklarm..

Håller alla tummar för att det är på riktigt nu! Heja heja!!!
    Sweet life skrev 2012-06-12 10:25:27 följande:
    Här är det 7 dagar kvar.. Drömde i natt att jag var på förlossningen och hem kom jag med en torktumlare! Så dessa drömmar kan verkligen vara galna!

Idag har jag nån form av mens/molvärk, dundersvag men den är där och irriterar iaf! Ska prova ta alvedon och se om den försvinner...
    Hihihi! Torktumlare kan vara bra att ha! Hoppas det är ngt på g för dig också! Min värk som jag hade för några dagar sedan har iaf spårlöst försvunnit...morr!

• IdaElinLivia040611
    Amy86 skrev 2012-06-12 10:32:49 följande:

Åh va roligt, jag e så avundsjuk. Men han måste ju komma om det e på riktigt. Han vill väl inte missa förlossningen. Kan ju gå hur fort som helst....!!!!!
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Sweet life
    Polarlantis skrev 2012-06-12 10:36:42 följande:
    Håller alla tummar för att det är på riktigt nu! Heja heja!!!

Hihihi! Torktumlare kan vara bra att ha! Hoppas det är ngt på g för dig också! Min värk som jag hade för några dagar sedan har iaf spårlöst försvunnit...morr!

Haha, ja en torktumlare är grymt att ha! Vi har redan en men en tvättmaskin som snart ger upp. Så det första sambon sa när jag berättaade var "kunde du inte fått en tvättmaskin?"
  • RocketQueen
    bebisgalen skrev 2012-06-12 10:37:24 följande:
    bf+7 idag! ;(
    Vet hur det känns, är på +6 Var på en liten kontroll igår och hade 2,5cm kvar av tappen så det lär ju inte hända de närmsta dagarna... Ska på ny koll på fredag med ultraljud och ctg och hela köret och diskutera igångsättning då. Hur ser planerna ut för dig?
  • ja88

Imorgon är det en vecka till BF men när man läser här om alla er som gått över så känns det inte så hoppingivande... kan ju lika gärna vara 2,3 eller i allra värsta fall 4! veckor kvar till bebis ändå, för i Värmland får man gå till 42+6 om så är... det hoppas jag ju verkligen jag slipper dock Rynkar på näsan