• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MarieG81

Igår när jag var hos bm sa hon att hon trodde att förlossningen kunde vara nära....så jag kanske skulle ta och kolla igenom bb-väskan. Nu börjas det helt plötsligt kännas på riktigt....jag tror tom jag börjar bli lite nervös :) En rätt härlig känsla i detta läget :)

• Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-06-12 00:29:35 följande:
    Är det någon som vet om man måste fortsätta äta folsyra i v 40? Tog precis min sista tablett känns onödigt att köpa en helt ny förpackning för de 6 återstående dagarna (iof kanske man går över 2 v till.)
    Eller är de bra att äta även när man ammar? Hur gör ni?
    Från www.slv.se: Du behöver lite mer av de flesta näringsämnen när du ammar. Välj särskilt mat som innehåller mycket vitamin D, omega 3-fett och folat (folsyra). Det är också bra att fylla på lagret av järn efter graviditeten genom att äta järnrik mat.

LillaGrynet: Grattis till er tjej Baby! Härligt att du är så nöjd med förlossningen. 
  • MissFörstånd

Jag äter ACO Gravid, det borde ni väl kunna äta annars? Om man inte vill köpa rena folsyratabletter så kan man ju alltid peta i sig lite multivitamin

MarieG81 skrev 2012-06-12 07:36:54 följande:
    Igår när jag var hos bm sa hon att hon trodde att förlossningen kunde vara nära....så jag kanske skulle ta och kolla igenom bb-väskan. Nu börjas det helt plötsligt kännas på riktigt....jag tror tom jag börjar bli lite nervös :) En rätt härlig känsla i detta läget :)
    Hoppas! Min bm sa så till mig också förra veckan på måndagen, alltså den 4/6 och ännu ingen bebis här.

Inatt har jag iaf fått sova lite, men det är ju sjukt klumpigt när man ska vända sig hela tiden och hela familjen ska dela säng. Min energi håller på att försvinna och som det är just nu skulle jag nog inte orka med en förlossning iaf.     

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • IdaElinLivia040611

Grattis lillagrynet!! Härligt att det gick så bra. Önskar bara att det ville sätta igång här med...bf-6 idag och jag känner också att liten håller på att boxa sig ut.
    Gör så förbannat ont när det ilar sådär. Måste också ha starka fosterhnnor som klarar att hålla emot när han ligger så långt ner och för varje sammandragning trycker på som satan.

Svärmor åkte precis, så nu blir det lite bökigare om det kör igång. Får hoppas att det blir på kväll/natt så mamma och pappa inte är på jobbet.

Tur att stora tjejerna är på fritids och dagis så det bara är lilla loppan som måste ha barnvakt dagtid.

Pissigt väder idag så tänkte passa på att laga lite mat både till oss vuxna och barnmat till lillan. Men i morgon och torsdag ska det bli fint Solig älskar solen.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Polarlantis

9 dagar kvar...lugnt som tusan, suck! Drömde att jag skulle iväg och hämta ut en bebis på ICA-kortet, hahaha! Det får GÄRNA sätta igång idag, snääääälla! Nu har jag så ont att jag knappt kan gå.Fogarna bak har börjat göra ont igen, ont i ryggen, ont i fogen fram...stöööön. Har fått för mig att jag kommer börja blöda och att det ska bli amublans och grejer, varför i hela världen det nu skulle ske liksom?! Idiotisk tanke! Nu ringa soc och boka om faderskapstiden, den krockade alldeles med sambons jobb, attans!

Grattis lillagrynet!!!