• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-06-13 20:40:35 följande:
    Förhoppningsvis sista dagen som gravid idag, håll tummarna för att fl tar emot mig imorgon, har hållt igång hela dagen idag så att jag ska va riktigt trött och sova hela natten, har massa sammandragningar nu och en del förvärkar..
    Jag vill inte vända i dörren imorgon, vi är bu så redo nu och jag klarar helt seriöst inte med detta längre.. Har absolut inte ont av själva graviditeten och min lilla mage men psyket är helt slut nu och jag vill bara höra skriket ifrån mitt levande barn!
    Lycka till imorgon DU om någon förtjänar att få uppleva det :).
  • Havsjungfrun
    fyrklöver81 skrev 2012-06-13 14:09:07 följande:
    Förlossningen kan starta trots att huvudet är röligt, det spelar ingen roll. Alltså förlossningen är inte närmre om huvudet är fixerat.
    Det viktiga är att om huvudet är rörligt och vattnet går måste du genast kontakta förlossningen, då det finns risk att barnets navelsträng lägger sig fel om förlossningen kommer igång. Men detta endast vid vattenavgång ej vid värkar,
    Du ska vid ev vattenavgång vara så stilla som möjligt. 
    Det där är gamla rön säger min bm! Hon har varit med om det en gång under hela sitt yrkesliv och skulle det inträffa känner man oftast själv att det "hänger ut något". Sedan kan man ju självklart ta det lite extra lugnt om det skulle inträffa och självklart tala om det när man ringer förlossningen. Frågade henne extra om det förra veckan eftersom min bebis är ordentligt rörlig.
  • Havsjungfrun

Ensortsmamma: Lycka till imorgon! Håller tummarna för er.

• Pluttan

Tack för lycka till önskningarna Havsjungfrun och Lillsnurr och ni andra. Sitter och försöker klocka värkar som är ungefär var 15 - 20 minut mellan. Men en del är det ingen riktig styrka på, medans andra är stor styrka.

Lillsnurr: Du ska se att det snart kommer igång för dig med Annars blir du den första som har en bebis i magen tills den blir myndig. Hu.......

Vi håller tummarna för varandra alla här.

Ska försöka sova lite nu så får vi se hur natten blir.

• Uddabus

Mm verkligen lycka till alla som det är på g för...

Min får man väl tvinga ut i det riktigt ordentligt oxå...

• gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-06-13 21:49:33 följande:
    Det där är gamla rön säger min bm! Hon har varit med om det en gång under hela sitt yrkesliv och skulle det inträffa känner man oftast själv att det "hänger ut något". Sedan kan man ju självklart ta det lite extra lugnt om det skulle inträffa och självklart tala om det när man ringer förlossningen. Frågade henne extra om det förra veckan eftersom min bebis är ordentligt rörlig.
    För oss slutade det med urakut snitt, navelsträngen ville ut först. Dessutom vände hon sig mitt under förlossningen. Det enda jag gjorde var att ta ett steg till en stol med ett bäcken på, annars var jag sängliggande. JAg skulle inte stanna hemma om vattnet gick!
  • RocketQueen

Nu börjar jag seriöst tröttna på den här svullnaden, nu är jag till och med svullen i ansiktet, pannan är alldeles vattnig :-/ Och fötterna har svullnat upp så mycket att de är blåa, aouch...

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-13 23:48:21 följande:
    Nu börjar jag seriöst tröttna på den här svullnaden, nu är jag till och med svullen i ansiktet, pannan är alldeles vattnig :-/ Och fötterna har svullnat upp så mycket att de är blåa, aouch...
    Brukar man inte svullna upp i ansiktet när det är nääära förlossning? :)