• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Tess1979: Grattis till killen Baby!

Cataleya: Sååå söt!

Stjärnfrukt: Ring din bm igen, så kan hon ju inte nonchalera dig!!!    

• stjärnfrukt
    Havsjungfrun skrev 2012-06-13 10:23:31 följande:
    Stjärnfrukt: Ring din bm igen, så kan hon ju inte nonchalera dig!!!    
    De säger bara att eftersom jag har bf imorgon så finns det inte så mkt att göra, jag får helt enkelt ta det som det kommer under förlossningen Rynkar på näsan
    Jag har känt mig lugn & trygg inför förlossningen tills igår, och känner att jag inte riktigt hinner bearbeta detta innan det blir dags, men det är det ingen som bryr sig om Rynkar på näsan 
  • Havsjungfrun

Amy86: Grattis till bebisen Baby!

Danica: Hoppas att dina värkar har lugnat sig! Min kusin föddes sin andra dotter när dotter nr. 1 låg hemma i värsta vinterkräksjukan. Hon var så dåliga så att mormor som är distriktssk och passade henne började bli riktigt orolig. Kusinen klarade sig i alla fall från sjukan men fick ligga isolerad och när pappan åkt hem från förlossningen fick han inte komma tillbaka p.g.a. smittorisken.  

Fick sådan där hemsk magkramp igår kväll igen, var i.o.f.s. ett tag sedan nu. Låg med värmedyna halva natten. Gjorde fruktansvärt ont när jag låg på den sidan som jag hade ont i så jag fick ligga på rygg eller på höger sida vilken jag ju inte vill. Magen är i alla fall stenhård mest hela tiden nu.
    Är ett par här som väntade barn och som födde förtidigt och det gick inte att rädda henne. Dödsannons i tidningen och begravning idag. Blir så himla illa berörd...

• IdaElinLivia040611
    bebisgalen skrev 2012-06-12 17:07:48 följande:
    Är det babybjörn Harmony? Jag har köpt den vaggan och längtar efter att den ska bli använd. :)
    Ja det är det, men fick veta nu på morgonen att det var såld redan:( Ska kolla på nån annan, så bra att ha att ställa i vardagsrummet eller i köket när jag är där.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Fy va jobbigt ni har det Missförstånd och Stjärnfrukt, fattar inte hur vissa människor är funtade. Förstår dig Stjärnfrukt att det inte alls känns lika tryggt längre. Du får väl vara snabb och informera på fl när du kommer in läget och det borde väl också stå med i din journal om så drastiskt ökat mått. Hoppas bara det är att bebis lagt sig lite annorlunda.

Bristningar beror väl inte så mycket på hur mycket man går upp verkar det som, mer på gener. Skönt att slippa men inte hela världen att få. Vad ska man göra liksom inte skaffa barn bara därför Tungan ute . 
    Har ett par vid naveln men dom fick jag med första och andra. Dom e vita och syns bara nu när magen är utspännd. Jag har redan bestämmt att jag ska åtgärda min hud om det behövs. Tänker inte gå och vara missnöjd över min kropp som jag alltid har tagit bra hand om och tränar regelbundet. Träna hårt till feb-mars och behöver något åtgärdas så blir det bukplastik. Har redan opererat brösten och har aldrig ångrat det, tvärtom tycker det är skitsnyggt och känner mig bekväm i bikini. 
    Magen blir inte vacker av bristningar det e ju sanningen men det går att fixa.
    Visst operationen kostar pengar men det blir till att spara ser det som en mycket bra investering i mig själv Glad

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • MissFörstånd

Har tagit två Alvedon och legat med vetekudde ända sen halv tio. Känns det bättre?! Inte ett skit.. Äta lite nu och sen sova tror jag.

• Pluttan

Vaknade vid 00.45 av att det var sjöblött i trosorna och sängen. Gick ut och satte mig på toa och då bara skvalade det i hela toan. Då fattade jag att vattnet hade gått.
    Så nu har jag varit inne på fl för en kontroll. Allt såg bra ut. Inga värkar. Hade dock i går kväll och lite under natten. Men inga riktigt kraftiga.
    Ska dit igen i morgon. Efter 72 timmar sätter de igång det om inget hänt innan dess.

• Havsjungfrun
    Pluttan skrev 2012-06-13 12:23:24 följande:
    Vaknade vid 00.45 av att det var sjöblött i trosorna och sängen. Gick ut och satte mig på toa och då bara skvalade det i hela toan. Då fattade jag att vattnet hade gått.
    Så nu har jag varit inne på fl för en kontroll. Allt såg bra ut. Inga värkar. Hade dock i går kväll och lite under natten. Men inga riktigt kraftiga.
    Ska dit igen i morgon. Efter 72 timmar sätter de igång det om inget hänt innan dess.
    Spännande! Lycka till!!!
  • LillSnurr82

Spännande Pluttan, då har du snart din bebis hos dig..

Börjar kännas här som bebis inte kommer komma ut förrens h*n är myndig typ.. Inte ens på bf än som är på söndag men känns ändå som man går på övertid :(

• stjärnfrukt
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-13 11:26:10 följande:
    Fy va jobbigt ni har det Missförstånd och Stjärnfrukt, fattar inte hur vissa människor är funtade. Förstår dig Stjärnfrukt att det inte alls känns lika tryggt längre. Du får väl vara snabb och informera på fl när du kommer in läget och det borde väl också stå med i din journal om så drastiskt ökat mått. Hoppas bara det är att bebis lagt sig lite annorlunda.

Jag frågade faktiskt bm om de kommer kolla något på fl men det sa hon att det tror hon knappast Rynkar på näsan och alla har hittills sagt att jag inte ska oroa mig,...Bara ni som förstår mig!