• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    stjärnfrukt skrev 2012-06-12 23:19:54 följande:
    Känns skönt att veta att jag inte är ensam om att känna mig rädd
    Hart varit hur lugn som helst men nu börjar jag bli ganska så nervös faktiskt, shit, det är ju på riktigt nu!!! HJÄLP!

Vallade förrymda kossor igår kväll men inte heller det hjälpte, hur det nu är möjligt?!!? SUCK! Tvingade mig själv att sova massor så nu är jag ganska så pigg faktiskt...så KOM IGEN!!! Evigheter sedan proppen försvann...morr! 
  • bebisgalen

Hinnsvepningen igår har satt igång något iaf. Värkar drygt var 7:e minut men inte riktig kraft i dom...shit, är det försent att ångra sig?

• Lenis21

Bebisgalen- jag tror det är för sent att ångra sig tyvärr. Men vad spännande, snart ligger du och bebis och gosar och livet är förändrat för alltid. ( positivt då alltså). Lycka till nu.

• gizmolarson

Tänk att idag var det tänkt att vår Sigge skulle ha anlänt men att vi har fått haft honom 1 månad extra.. Vilken lycka..

Lycka till alla ni som är på g å alla ni som snart får hålla era små lyckor..

• Emma Stark

BF-3 idag... trodde verkligen att det skulle hända något inatt, magkänslan sa mig det så jag blev riktigt besviken när jag vaknade i morse. Som tur var vaknade jag av att min man, innan han gick till jobbet, smekte mig på magen och sa "snart kommer hon" och pussade mig på kinden. Då kändes det genast bättre :D

• Polarlantis
    bebisgalen skrev 2012-06-13 08:52:26 följande:
    Hinnsvepningen igår har satt igång något iaf. Värkar drygt var 7:e minut men inte riktig kraft i dom...shit, är det försent att ångra sig?
    Hahaha! Påminner starkt om en tjej i ngn tråd här osm hojtade "jag vill göra abort och köpa en hund istället" mitt under förlossningen. BM hade tyckt det var lite sent för det Skrattande. Hoppas det blir bäbis på dig nu, håller tummen!!
  • MissFörstånd

Efter en halvtimmes gråt har jag nu lugnat mig lite. Bm föreslog maxdos Alvedon, värme, tens och vila! Inget annat! Får glatt vänta till tiden på fredag hos bm och nästa vecka onsdag 41+3 kommer det bli spec mvc för överburenhetskontroll och så länge jag och bebis mår bra blir det väl inget annat!!! Jag sa att jag klarar verkligen inget mer men icke, känner att jag inte får någon hjälp alls nu. OM jag ville kunde jag få starkare tabletter av spec mvc, men hon visste inte vilka tabletter så jag fick isf ringa själv...

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-12 16:30:19 följande:
    Jag får ha flipflopps nu, inget annat e bekvämt.

Någon som vet hur troligt det är att gå över och bli igångsatt om man fött fler barn innan eller på bf???? Vill inte gå över Tungan ute 
    Väntar ju nr. 3 och de andra två är födda 35+4 och på bf. Denna gång är jag upp i bf+8 då jag var beräknad 4/6. Bm tyckte dock att det vore mest troligt att det kommer igång av sig själv när de andra två förlossningarna gjort det. Vi får väl se, har i alla fall fått tid för igångsättning på tisdag om det inte hänt något innan dess.
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-06-13 09:49:04 följande:
    Efter en halvtimmes gråt har jag nu lugnat mig lite. Bm föreslog maxdos Alvedon, värme, tens och vila! Inget annat! Får glatt vänta till tiden på fredag hos bm och nästa vecka onsdag 41+3 kommer det bli spec mvc för överburenhetskontroll och så länge jag och bebis mår bra blir det väl inget annat!!! Jag sa att jag klarar verkligen inget mer men icke, känner att jag inte får någon hjälp alls nu. OM jag ville kunde jag få starkare tabletter av spec mvc, men hon visste inte vilka tabletter så jag fick isf ringa själv...

Stackare, det är hemskt att inte känna sig förstådd.
    Grattis till nya bebisar.
    I dag hade jag beräknad förlossning och i morgon blir Vera 3 veckor, tiden går så fort samtidigt som det känns som man alltid har haft henne här:)