• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Som en klocka är denna bebis. Tänkte att han började sparka o boxas väldigt tidigt nu ikväll. Men kollade kl o jo men visst kl är ju 22 haha...
    Kunde inte ens sitta på toa pga den lille busen.

• zenoble
    Dancia skrev 2012-06-12 21:59:53 följande:
    NEJ!! Jag hoppas verkligen att detta bara är väldigt kraftiga förvärkar. Börjar göra rejält ont. Dock gör inte alla värkarna exakt lika ont men de kommer ofta. Känns kraftigt längst ner i magen, ut i ljumskarna och de två senaste har även känts i ryggen. Och här är vi mitt i magsjuka och sonen är inne och får dropp på grund av uttorkning då han kräkts i 4 dagar och jag är dönervös!! :( . Vill INTE föda nu!

Hoppas den lilla inte tänker komma just nu! knip igen! Glad
  • fyrklöver81

Lös i magen med, detta är verkligen spännande. Förlossning på g eller magsjuka med sammandragningar ;)

• Pluttan
    fyrklöver81 skrev 2012-06-12 22:19:29 följande:
    Lös i magen med, detta är verkligen spännande. Förlossning på g eller magsjuka med sammandragningar ;)
    Har varit ganska lös i magen sedan i fredags kväll. Gjort nr 2 ungefär 2 ggr om dagen.
  • LillSnurr82

Magsjuka kan göra så man får förvärkar/starta förlossningen.

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Dancia

Efter en varm dusch har det lugnat sig lite, men det moler på och trycker ner mot tappen och värkarna börjar nu komma igen i skrivande stund men gör iaf inte lika ont som innan duschen.

• MissFörstånd

Dancia - du är nog den enda här som jag verkligen inte hoppas att det är förlossning på gång för! Ni kan väl iaf få bli friska först?! Hoppas det lugnar sig.

Essence - lycka till imorgon!!

• Pluttan

Lite av slemproppen gick precis nu. Det var lite blod i  den. Typ lite rosafärgat.

Dancia hoppas du fär bli frisk innan bebis kommer.

• bebisgalen
    BF+7 idag. Vart inne på förlossningen nu ikväll pga av minskade fosterrörelser. BM erbjöd hinnsvepning och jädrans vad ont det gör. Var öppen drygt 2cm så hoppas detta kan trigga igång det nu.