• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Emmelie Lindén

Här är förvärkarna som bortblåsta! Natten till idag vakna jag vid 4 och kunde verkligen inte somna om, tillslut tog jag mig en dusch och åt lite fil & banan och somna om vid kl.6.00. Nu är man inte piggelin.  

Idag va de åter dax för ett BM besök. Som jag hoppas va den sista. Fick en ny tid dagen innan BF.

38+3 ( v.39)

Hjärtljud: 143

Sfmått: 36,5

Vikt: 10 kg +

Huvudet: Ruckbart.    

• Uddabus

Min bebis låg på +21%. Så jag har oxå stor bebis... Inget extra ultra iaf för dem gjorde det vid + 22%... Jättelångt ifrån va... Haha tokigt men sant...

Beräknades väga ca 4200 vid bf. Men har nu gått över 13 dagar så tja 4500 o över räknar jag med.. Får väl se på bb på fredag där jag kommer kräva att dem kollar huvudmåttet oxå...

• emersson75
    Bumman79 skrev 2012-06-13 14:12:53 följande:
    Ush jag är oxå lite oroad över hur stor bebisen är....alla säger att min mage är ENORM folk stirrar verkligen på mig på centrum med chockad min å många undrar om jag väntar tvillingar men enligt 3 ultrajud ska det bara vara 1 :p. Har legat på övre kurvan hela tiden oxå men följt min egen kurva...på tillväxtultraljudet låg bebben på plus 19%. 2,4 kg i v 33 (32+0.) Nu är jag rädd att ungen kommer att ligga på minst 5 kg när jag ska klämma ut den...shit :P.
    När jag hade min son i magen hade jag en pytteliten mage, syntes knappt sa de flesta, men han vägde 4300, min syster hade en riktigt stor mage och hennes bebis var mindre, så kanske magmåttet inte spelar så stor roll :) 
  • emersson75
    LillSnurr82 skrev 2012-06-13 13:06:13 följande:
    Spännande Pluttan, då har du snart din bebis hos dig..

Börjar kännas här som bebis inte kommer komma ut förrens h*n är myndig typ.. Inte ens på bf än som är på söndag men känns ändå som man går på övertid :(
    Känns nog samma sak här, ute och rider om dagarna, sover som en stock om nätterna, ingenting händer ;) Alla tjatar som besatta, har sagt dom kan börja tjata om 2 veckor ist för här händer det inte ett smack ;)
  • Bumman79
    fyrklöver81 skrev 2012-06-13 18:15:58 följande:
    Jaha då har man kaskad kräkts, härligt med magsjuka mitt i allt, fy fan...
    Men shit vad alla blir magsjuka nu??? Vad är detta? Stackars er....för min kompis satte det igång förlossningen förmodligen för hon hann precis bli frisk i 1 dag sedan satte värkarna igång....å hon var bara i v 36+5...
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-13 18:55:43 följande:
    När jag hade min son i magen hade jag en pytteliten mage, syntes knappt sa de flesta, men han vägde 4300, min syster hade en riktigt stor mage och hennes bebis var mindre, så kanske magmåttet inte spelar så stor roll :) 
    Ja barnmorskan sa liknande att även om den låg på plus på ultraljudet så kan den väga 3500 g när den kommer ut...men jag känner på mig att den är rätt stor ändå minst 4-4,5 kg..
  • Ensortsmamma

Förhoppningsvis sista dagen som gravid idag, håll tummarna för att fl tar emot mig imorgon, har hållt igång hela dagen idag så att jag ska va riktigt trött och sova hela natten, har massa sammandragningar nu och en del förvärkar..
    Jag vill inte vända i dörren imorgon, vi är bu så redo nu och jag klarar helt seriöst inte med detta längre.. Har absolut inte ont av själva graviditeten och min lilla mage men psyket är helt slut nu och jag vill bara höra skriket ifrån mitt levande barn!

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-06-13 20:40:35 följande:
    Förhoppningsvis sista dagen som gravid idag, håll tummarna för att fl tar emot mig imorgon, har hållt igång hela dagen idag så att jag ska va riktigt trött och sova hela natten, har massa sammandragningar nu och en del förvärkar..
    Jag vill inte vända i dörren imorgon, vi är bu så redo nu och jag klarar helt seriöst inte med detta längre.. Har absolut inte ont av själva graviditeten och min lilla mage men psyket är helt slut nu och jag vill bara höra skriket ifrån mitt levande barn!
    Jag önskar dig all lycka till i morgon. Det kommer gå jättebra, hoppas verkligen de kommer ta emot dig, men det gör de säkert. Jag kommer tänka på dig hela dagen.
  • Lenis21

Ensortsmamma- lycka till i morgon, hoppas att du får träffa ditt barn i morgon. Styrkekramar till dig!