• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Radiant

Grattis Uddabus, äntligen! :D :D

Polarlantis: Har också väldigt ont i magen, blyggdbenet och ibland i höfterna, speciellt om jag rör mig mycket eller hastigt, måste liksom stålsätta mig varje gång jag går från sittande till stående eller behöver vända mig om när jag ligger etc. Kombination av bebis som trycker och foglossning antar jag. Har haft en lätt graviditet annars när det kommer till foglossning och sånt, bara nu på slutet det kärvar, antar att kroppen ställer in sig och vidgar sig inför förlossning :) BF imorgon.

Lycka till alla andra som inte har fått. än är vi några kvar! 

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-20 07:11:15 följande:
    Nu är Charlie här... 01.25 föddes han med sugklocka.

Han vägde 5264 o var 55 lång... Utan att gå sönder ett dugg ligger vi fortfarande på förlossning o han ammar så fint
    GRATTIS!!!
    Å shit vad stor bebbe min kanske kommer att vara lika stor...vad skönt att du inte sprack något men du har ju fött barn sedan tidigare oxå...
    Skönt att det är över för dig nu..efter så många dagar över tiden...
  • Bumman79

Porlantis: jag har oxå väldigt ont i blygdbenet, ljumskarna å låren som jag haft förut men det har blivit ännu värre de senaste dagarna..är stel kan knappt vända mig i sängen...känner mig halvt invalido nu
    .
    Igår orkade jag inte ens gå å handla med killen utan vilade mest...var sjuukt trött. (Iof åkte jag in till stan fram å tillbaka 2-3 timmars restid på morgonen)

• MarieG81

Grattis Uddabus!! Härligt att han äntligen är här!
    Grattis till er andra åxå om jag har missat nån :)

• HeavyD

Stort Grattis Uddabus - äntligen! :)

Själv spenderade vi natten och förmiddagen på förlossningen utan att få igång några värkar trots vattenavgång. Dock så gick bebisens huvud från rörligt till ruckbart/fixerat så då skickade de hem oss igen med en tid för igångsättning i morgon bitti om mina värkar inte startar till dess...

• jag vill men

Var hos BM, hamnade på kontroll på FL pga högt blodtryck en längre tid som idag hade ökat ytterligare.

Ingen höjdare att ligga och titta in i vägg och vänta på provsvar i några timmar men vad gör man inte för sin lilla skatt...

Bf var i söndags så tycker det kan få bli dags nu...

• Emma Stark
    HeavyD skrev 2012-06-20 14:24:50 följande:
    Stort Grattis Uddabus - äntligen! :)

Själv spenderade vi natten och förmiddagen på förlossningen utan att få igång några värkar trots vattenavgång. Dock så gick bebisens huvud från rörligt till ruckbart/fixerat så då skickade de hem oss igen med en tid för igångsättning i morgon bitti om mina värkar inte startar till dess...
    Då blir det bebis imorgon :D :D
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-06-20 07:11:15 följande:
    Nu är Charlie här... 01.25 föddes han med sugklocka.

Han vägde 5264 o var 55 lång... Utan att gå sönder ett dugg ligger vi fortfarande på förlossning o han ammar så fint
    Grattis! Äntligen är han här. Skönt att höra att allt gått bra. Samma hattmått som vår kille.