• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emersson75

Grattis till alla bebisar :) Själv känner jag fortfarande ingenting, var på kontroll och magen är fortfarande väldigt högt upp, har snart inga revben kvar ;) Så det lutar väl åt en repetition av min förra förlossning, igångsättning mm mm mm usch och fy :(

• emersson75

Vi ska iaf åka ut i skärgården över midsommar så kanske humöret blir lite bättre, senast till 2 juli säger dom nu att jag ska få gå, hoppas dom inte ändrar sig ;)

• Uddabus

Jag blev oxå igångsatt fast med att dem tog hinnorna o vägrade dropp utan gav min kropp chansen att starta igång ordentligt vilket jag visste att den skulle göra...

O tur var väl det eftersom när jag väl var igång från 6 cm så hade jag sååå täta värkar så mycket som 6/ 10 min o fick Eda som inte tog som den gjorde o vilket gjorde att dem var tvungna att ge mig bricanyl för att sänka hastigheten lite.. För bebis inte mådde så bra... Fast jag hade så tätt i 2-3 timmar...

• emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-21 08:21:15 följande:
    Jag blev oxå igångsatt fast med att dem tog hinnorna o vägrade dropp utan gav min kropp chansen att starta igång ordentligt vilket jag visste att den skulle göra...

O tur var väl det eftersom när jag väl var igång från 6 cm så hade jag sååå täta värkar så mycket som 6/ 10 min o fick Eda som inte tog som den gjorde o vilket gjorde att dem var tvungna att ge mig bricanyl för att sänka hastigheten lite.. För bebis inte mådde så bra... Fast jag hade så tätt i 2-3 timmar...
    Hoppas dom gör nåt liknande här sen då. Med min son fick jag massor av dropp, resultatet blev att han "sjönk" ner med på tok för stor hastighet, förlossningen slutade i att dom sprang i väg med sängen, sa att barnet mådde väldigt dåligt, sen blev jag sövd och akutsnitt, mindre kul :(  
  • Uddabus

Jag sa till dem att jag inte ville ha dropp... Hade jag inte fått några värkar på många timmar så hade jag ju fått köra igång med dropp...

Men känn din kropp.. O stå på er om det är något ni känner för starkt...

• Polarlantis
    Radiant och Bumman: skönt att höra, eller hur jag nu ska säga, att ni också har mer och mer ont. Blir ju lite oroad när det blir värre hela tiden liksonm...men jag hoppas det snart ska vara över för oss alla tre! Snacka om att inte göra många knop längre... Tycker dagarna blir så sjukt långa när man inte gör ngt! Har fått fatt på six feet under som jag roar mig med när jag blir som mest uttråkad!

BF idag...inga känningar alls. Igår fick jag en...E N värk, suck... 
  • Bumman79
    Polarlantis skrev 2012-06-21 09:55:19 följande:
    Radiant och Bumman: skönt att höra, eller hur jag nu ska säga, att ni också har mer och mer ont. Blir ju lite oroad när det blir värre hela tiden liksonm...men jag hoppas det snart ska vara över för oss alla tre! Snacka om att inte göra många knop längre... Tycker dagarna blir så sjukt långa när man inte gör ngt! Har fått fatt på six feet under som jag roar mig med när jag blir som mest uttråkad!

BF idag...inga känningar alls. Igår fick jag en...E N värk, suck... 
    Ja precis det är kanske vanligt att man får ondare när det börjar närma sig...igår tror jag att jag hade en-två värkar som gjorde jävligt ont vet inte om det var det för jag var även förstoppad igår men jag tror det iaf...för det var som en mensvärk långt ner i magen som gjorde ont och sen började det även ila mellan benen igen...jag var tvungen att lägga mig ner.
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-20 23:45:02 följande:
    Nej jag är fortfarande hemma Men inte länge till nu, imorgon eftermiddag åker vi in till Sös för vräkning!
    Lycka till idag kanske pluppar den ut senare idag då...
  • lycka 4

Rocketqueen !! Alla mina tankar till dig idag, det är en fin dag å få barn på kram