• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nangijala

Grattis till bebisarna!

Här ilar det och har sammandragningar flera gånger i timmen emellanåt, men de gör tyvärr inte ont.. Hade en ond värk igår men det var allt!
    Jag som hade bestämt mig för att idag ska det bli bebis, men tji får jag ser det ut som!

• sanna87
    Nangijala skrev 2012-06-21 19:42:42 följande:
    Grattis till bebisarna!

Här ilar det och har sammandragningar flera gånger i timmen emellanåt, men de gör tyvärr inte ont.. Hade en ond värk igår men det var allt!
    Jag som hade bestämt mig för att idag ska det bli bebis, men tji får jag ser det ut som!
    Det kanske blir en snabb slutspurt så får du rätt? :) 
    Jag hade bestämt mig för punktlig bebis och tji fick man ju... Det är bara att säga tack och hej till BF+2 och blicka fram mot BF+3. 
  • Nangijala
    sanna87 skrev 2012-06-21 19:47:34 följande:
    Det kanske blir en snabb slutspurt så får du rätt? :) 
    Jag hade bestämt mig för punktlig bebis och tji fick man ju... Det är bara att säga tack och hej till BF+2 och blicka fram mot BF+3. 
    Haha ja det vore nått!! Jag har iofs 1 vecka kvar till BF, men dottern kom 3 veckor tidigt så jag hade liksom väntat mig att den här skulle titta ut lite tidigare iallafall! Som tur är så har jag blivit lovad av min BM att hon ska ha en tid för bedömning av igångsättning till mig nästa vecka så jag slipper gå över tiden då jag haft det skit jobbigt sen hydronefrosen! Det är en tröst iallafall, men vill helst inte bli igångsatt!
  • Polarlantis
    Bumman79 skrev 2012-06-21 10:04:26 följande:
    Ja precis det är kanske vanligt att man får ondare när det börjar närma sig...igår tror jag att jag hade en-två värkar som gjorde jävligt ont vet inte om det var det för jag var även förstoppad igår men jag tror det iaf...för det var som en mensvärk långt ner i magen som gjorde ont och sen började det även ila mellan benen igen...jag var tvungen att lägga mig ner.
    Hade också en värk igår men sedan ingenting.SUCK! Blir mycket dansande imorgon!
  • RocketQueen

Igår klockan 10.49 kom lillkillen till slut. En timme innan planerad igångsättning. Allt gick superbra men väldigt fort när han väl bestämde sig. Det har inte blivit många timmar sömn senaste dygnen så nu ska jag försöka vila lite. Berättelse kommer när energin kommer tillbaka