• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

BF+2 och barnmorskebesök avklarat!

BT: 128/80
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 37-38
    Huvud neråt, rörligt fortfarande
    Urin: Ua.

Fick ny tid för kontroll och bokning av ingångsättning om en vecka.. Hoppas verkligen att bebis kommit då!!

• sanna87
    Sweet life skrev 2012-06-21 13:46:00 följande:
    BF+2 och barnmorskebesök avklarat!

BT: 128/80
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 37-38
    Huvud neråt, rörligt fortfarande
    Urin: Ua.

Fick ny tid för kontroll och bokning av ingångsättning om en vecka.. Hoppas verkligen att bebis kommit då!!
    Fuskigt att du bara behöver vänta en vecka på ny kontroll. här får vi vänta två veckor :( men hoppas ju såklart inte behöva vänta tills dess. 
  • AAEV

Bm besök idag, v 38+5
    Vikt +8.5 totalt
    Blodtryck 100/50
    Sf mått 37
    Hjärtljud 140
    Huvud djupt nere i bäckenet, fixerat..

• Sweet life
    sanna87 skrev 2012-06-21 13:59:16 följande:
    Fuskigt att du bara behöver vänta en vecka på ny kontroll. här får vi vänta två veckor :( men hoppas ju såklart inte behöva vänta tills dess. 
    Ja, kommer vara 41+3 då och det är den tiden man i sthlm gör en bedömning och sen bokar igångsättning till 42+0...
  • 84Maria

Här sitter man och lider i värmen. Har redan intagit 2 glassar för att kyla ner mig. Vill ju ha fint väder men vill inte lida så mycket som man gör. En vecka kvar till bf och hoppas då på att det kan vara mulet tills bebben tittar ut. I morgon ska det firas midsommar och ätas god mat men efter det så får den gärna titta ut. Men jag antar att den kommer stanna lite längre då mitt första barn gjorde det. Om man räknar med det så blir man ju bara lyckligare om den skulle komma tidigare.

{#emotions_dlg.flower}GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!{#emotions_dlg.flower} 

• sanna87
    Sweet life skrev 2012-06-21 14:26:24 följande:
    Ja, kommer vara 41+3 då och det är den tiden man i sthlm gör en bedömning och sen bokar igångsättning till 42+0...
    Här görs bedömningen efter 42 fullgångna veckor och så beslutar man därefter om det blir igångsättning eller om man fortsätter hoppas på att det ska ske naturligt.
  • sanna87
    MissFörstånd skrev 2012-06-21 18:51:32 följande:
    Igår kväll 22.16 föddes en liten pojke . Bf +11 v 41+3. Skriver en berättelse i andra tråden
    STORT grattis!! Kan du länka till förlossningsberättelsen sen? :D