• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tess1979
    Frökenfräken82 skrev 2011-10-31 16:26:34 följande:
    Hej på er alla blivande mammor!
    Har läst den här tråden länge men inte kommit mig för att hoppa in själv, men nu gör jag det :).
    Jag är gravid i v 9 (8+5) och längtar så efter att kunna skrika ut till hela världen att det faktiskt är en liten en i magen, att jag inte bara har lagt på mig :).
    Mår ganska så bra jämförelsevis (om jag jämför mig med många här i tråden iallafall) men visst en och annan krämpa :). Brösten är superömma, jag har fått lite finnar i ansiktet (vilket jag inte brukar ha)... kan i och för sig bero på att jag har ätit mer godis än vanligt också ;)...

Det står ju överallt att man ska tänka på vad man äter, inte äta socker och så i onödan. Men är det farligt för barnet om jag äter något sött ett par gånger i veckan?

Har inte tränat lika mycket de senaste veckorna som jag brukat träna tidigare men tänkte ge mig på löpbandet ikväll, kommer nog flåsa värre! Är det fler än jag som blivit väldigt mycket flåsigare än tidigare nu som gravida?
    Det är nog inte farligt för barnet att man äter socker. Jag tror det är så att man börjar småäta mycket (ofta vill säga) och då är det nog bra om man försöker undvika socker eftersom man kan få problem med tänderna. Jag fick problem med inflammerat tandkött förra graviditeten och det är inte roligt... Nu försöker jag ta fluortabletter nångång under dagen och hoppas det ska hjälpa lite, för småäta måste jag göra för att hålla illamåendet borta.
  • stjärnfrukt
    Dancia skrev 2011-10-31 19:59:44 följande:
    Ja du, jag har också gjort några såna beställningar ;). Det var nämnligen min man som köpte piggelin, frysta bär, vaniljglass, saltiner, mariekex, proviva, bregott smör (för att det är saltare än LÄTTA), och tuggumi till mig tidigare idag. Skickade alltså iväg honom till affären med en lista för ätbara grejjer mot illamåendet ;). Är säker på att jag kommer göra så fler gånger denna graviditeten också :)
    Jag har alltid ätit fullkorn av allt, men nu ska allt vara ljust, så vitt och luftigt som möjligt.
    Jag är verkligen KRÄSEN nu. Det jag kan tänka mig en dag, kan jag spy över nästa dag, på riktigt! Jag skickar sms flera gånger om dagen ibland när jag kommer på saker som han ska köpa efter jobbet .

Mina måsten här hemma som hjälper mot illamående: citron (måste ha citronvatten), vindruvor, minitomater, philadephia, gurka, gröna ärtor,
    oboy, te (måste dricka något varmt på morgonen, ehh fattar inte varför), clementiner & knäckebröd, något som man kan suga på (dock inte mannens *** för det får jag kvälningar av bara jag tänker på det, haha!!).
    Inte såå onyttigt, förutom allt det vita brödet. 

• PIO

Stjärnfrukt- hahahaha ja tror ja skrattar ihjäl mej!! Ne så sugen e man ju inte på det just nu när man mår illa. Hahaha de va ett roligt inlägg.

• MissFörstånd

Stjärnfrukt - får barn följa med på ul? Här får de inte det, på rul är det bara föräldrarna som får komma iaf.

• lycka 4

morrn tjejer !! Hur mår alla ???
    Har lite ont i tittsen men annars känns det lugnt på symtom fronten, lite molvärk. Illa måendet har jag inte sätt till på ett tag (skönt )

Jag hoppas verkligen att jag klarar mig från allt för hemsk foglossning denna gång , chansen är väl inte så stor men hoppas gör jag , Min tredje grav som i och försig va min jobbigaste blev jag sjukskriven i vecka 13 för foglossning och sen kom sd och förvärkar ..

nä lite mer kaffe nu medans jag faktiskt kan =)

• MissFörstånd

Vecka 10 igår, känns skönt att vara på två siffrigt . Fortfarande ont i brösten och är extremt trött men annars mår jag Väldigt bra.

Jag hade också problem med foglossning förra grav men gick då i skolan och behövde inte vara hemma, får se hur det går denna gång. Känner av det sen några veckor tillbaka.

• Uddabus

Här har alla symptom försvunnit på en natt... Man undrar ju vad som är fel... Men samtidigt väldigt skönt..

• Nangijala

Är så trött!!! Inte bra när vi sitter med C-uppsatsen som ska in snart! Gå ut på slutpraktik nästa vecka, ska vara där 10 dagar utspridda på 3 veckor vilket innebär att jag kommer vara i v9 när jag är där.. det var då jag började kräkas förra gången.. inte så kul att springa ut och kräkas stup i kvarten, patienterna kommer tro jag är tokig! Det roliga är att jag var på samma avdelning och gjorde praktik när jag väntade dottern, så då sprang jag också iväg och kräktes, liiite pinsamt att göra så igen nu!!

• smultron87

En grej jag märkt nu när jag väntar andra barnet är att jag vill helst bara vara hemma och vill ha sambon hemma hela tiden också..