Dancia skrev 2011-10-31 19:59:44 följande:
Ja du, jag har också gjort några såna beställningar ;). Det var nämnligen min man som köpte piggelin, frysta bär, vaniljglass, saltiner, mariekex, proviva, bregott smör (för att det är saltare än LÄTTA), och tuggumi till mig tidigare idag. Skickade alltså iväg honom till affären med en lista för ätbara grejjer mot illamåendet ;). Är säker på att jag kommer göra så fler gånger denna graviditeten också :)
Jag har alltid ätit fullkorn av allt, men nu ska allt vara ljust, så vitt och luftigt som möjligt.
Jag är verkligen KRÄSEN nu. Det jag kan tänka mig en dag, kan jag spy över nästa dag, på riktigt! Jag skickar sms flera gånger om dagen ibland när jag kommer på saker som han ska köpa efter jobbet .
Mina måsten här hemma som hjälper mot illamående: citron (måste ha citronvatten), vindruvor, minitomater, philadephia, gurka, gröna ärtor,
oboy, te (måste dricka något varmt på morgonen, ehh fattar inte varför), clementiner & knäckebröd, något som man kan suga på (dock inte mannens *** för det får jag kvälningar av bara jag tänker på det, haha!!).
Inte såå onyttigt, förutom allt det vita brödet.