• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • queen

Samma här, har också mycket flytningar. När man äntligen slipper mensen i 9 månader så måste man ha trosskydd för flytningar....suck! Men jag kommer ihåg nu att det var så i mina andra graviditeter innan också, hade förträngt det bara.

Jag är helt matt i kroppen och har febertoppar o huvudvärk, finns inte en chans att jag hade orkat med en hel barngrup idag. Ligger på soffan och glor på tv, så ser min dag ut idag! 

• IdaElinLivia040611

Sweetlife: fy va tråkigt. Finns ju Inge värre när man känner att nått e på tok men man inte vet vad. Tycker du ska prata med honom ordentligt, ibland får man kanske dra ut det lixom. Hoppas stämningen blir bättre. Extra jobbigt när man e så här full med hormoner då känns ju allt typ 1000 gånger värre:(

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • JennieJ

En till med massa massa flytningar och jag brukar aldrig ha de annars. Men nu är de trosskydd som gäller och den största nackdelen förutom att jag känner mig oren och de kliar så får jag panik ibland när de "rinner" till och jag får för mig de kan vara något annat än flytningar som kommer i trosan jobbigt jobbigt

• PIO

Jag får oxå använda trosskydd hela tiden. Usch idag e en skit dag. Har spytt flera ggr. Frossar i piggelin! Är så trött så ja knappt orkar stå. Så fort ja reser mej så får ja hjärtklappning o blir illamående o matt. Bara att rusa till toan. Man försöker va positiv men vissa dagar är de inte lätt. Usch låter som världens klagkärring idag. V 9+1 känns härligt att det går framåt :)

• conda
    Sweet life skrev 2011-11-07 10:59:43 följande:
    Sura karlar vill man ju bara kräkas över!!!

Här hemma pratar han inte med mig mer än nödvändigt, och inte kan han säga vad det är heller.... Kanske är det jag som blivit hormondeppig, men jag märker ju att det inte är som det brukar...
    Vet precis hur det är, sambon pendlar i humör värre än mig. Tror han känner sig pressad med ett barn till och mycket på jobbet. Sen är man väl inte världens roligaste att leva ihop med, sover nästan hela tiden, den vakna tiden äter jag, spyr jag eller så lipar jag...

Ena stalltjejen här hemma drog med mig på en galopprunda idag. Två timmar i fullt ös - hur skönt som helst, jag mådde inte illa en enda gång under ridturen.

Sen hem och käka tomtegröt, har längtat efter det i flera dagar, den var jättegod och faktiskt väldigt lättspydd också. Så tomtegröt blir det fler gånger tills illamåendet har lagt sig...
  • Sweet life
    conda skrev 2011-11-07 13:31:59 följande:
    Vet precis hur det är, sambon pendlar i humör värre än mig. Tror han känner sig pressad med ett barn till och mycket på jobbet. Sen är man väl inte världens roligaste att leva ihop med, sover nästan hela tiden, den vakna tiden äter jag, spyr jag eller så lipar jag...

Ena stalltjejen här hemma drog med mig på en galopprunda idag. Två timmar i fullt ös - hur skönt som helst, jag mådde inte illa en enda gång under ridturen.

Sen hem och käka tomtegröt, har längtat efter det i flera dagar, den var jättegod och faktiskt väldigt lättspydd också. Så tomtegröt blir det fler gånger tills illamåendet har lagt sig...
    Hahah "lättspydd"!

Förlåt att jag skrattar med jag förstår ju exakt hur du menar! Knäckebröd är inge bra, det river bara i halsen på väg upp igen!!

Tack för tipset föresten, nu ska jag köpa tomtegröt på tub på ica! Älskar att äta den kall!
  • conda

Hihi, vi åt strips och korv i helgen (min sambo sköter matlagningen nu och då blir det lättlagat) och strips är inte heller något att rekommendera om man mår illa... Mycket svårspytt om man säger så.... ;)

• Pinkflower880

Nudlar är faktiskt förvånande lättspytt. Kan kittla lite i näsan om det kommer där också. Brukar faktiskt välja mat efter hur den är på väg upp igen. Lärde mig det när jag väntade dottern och det funkar bra. Vissa saker är ju trevligare att spy än andra... ;) Varm choklad är däremot äckligt!

• queen

Jag har hört att banan smakar likadant på vägen ner som upp. Jag har inte själv spytt, bara mått illa. Men fick det tipset om jag ville stoppa fingrarna i halsen så skulle jag käka banan:)