• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Aikotakara skrev 2011-11-07 16:06:39 följande:
    8+1 idag. Mitt illamående försvann konstigt nog förra veckan.. Jag hann må illa i drygt en vecka ..Men trött är jag fortfarande. Jag hoppas att illamåendet håller sig borta i fortsättningen. Ska ju åka till Spanien på fredag.. vill inte må dåligt då :( Man blir så klen och orkeslös när man mår sådär.

Hoppas att illamåendet klingar av för er som mår dåligt~
    Kan i så fall trösta dig med att man brukar må mycket bättre när man är borta. Jobbigt dock med nya dofter och smaker som man annars hade supernjutit av. Hoppas att du får en härlig resa!
  • mimi02

Jag går in i vecka 10 idag (9+0) och jag har kännt mig mindre illamående de senaste dagarna. Tröttheten har blivit lite mindre också, så jag hoppas att det här är normalt och inte tecken på att det håller på att gå illa. Men alla som jag pratar med säger att har man sett hjärtat slå och framför allt så sent som i vecka 9 så kan man vara rätt trygg. Åh vad jag hoppas på det:) Ska boka kub-idag!

• conda

I love my bed! Äntligen är hästarna inne och mannen hemma, lilleman ligger jämte och myser. Det enda som saknas är en piggelin men mannen var i två affärer utan att hitta någon...

• Pinkflower880

Någon mer som lider av konstant dåligt samvete? Har en dålig dag idag på alla håll och har då passat på att skaffa mig ännu mer dåligt samvete. Över allt. Räcker inte till åt min dotter, gör inget hemma - det ser ut som en bomb briserar. Är ingen trevlig sambo, har taskigt humör och sover jämt. Plus noll sexlust. Orkar inte träffa vänner utan spyr mest och sover så mycket min dotter tillåter om dagarna. Någon mer som känner sig mer eller mindre värdelös på allt just nu?

• PIO

Pinkflower880- ja känner precis som dej! Hade kunnat varit ja som skrev det inlägget. Vi får hoppas att det vänder snart :)

• Lina007

Usch, fy och blä... I två dagar har jag mått som jag förtjänar. Fick riktigt ont i magen igår, med allt som tillkommer runt omkring, efter middagen och det vill banne mig inte släppa. Det sitter väldigt högt upp i magen och det känns hela tiden som att jag ska kräkas, men ingenting vill komma upp.
    Vet inte hur många gånger jag fick kliva upp under natten och gå på toa så jag var något mör när jag kom till jobbet för andra utbildningsveckan. Fick dock kasta in handduken kl 12 för då klarade jag inte mer.
    Magontet har inte släppt något idag heller och just nu så häver jag i mig Proviva Blåbär och Samarin på löpande band. Unnade mig även två timmars sömn på eftermiddagen, jämte sonen.
    Tror starkt att det beror på ost- och skinksalladen jag åt igår, för annars skulle nog hela familjen legat däckade idag. Men som vanligt så blir man nojig och tror att det beror på något annat. :P

Hoppas ni andra mår bra idag i alla fall!

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Gullgrodan

Fick en blödning nu med färskt blod... I samband med samlag, behöver man oroa sig?

• MissFörstånd

Tråkigt att läsa om alla som mår så dåligt. Jag mår faktiskt som en prinsessa och är inte alls avis på er andra . V11 idag, känns toppen.

• Pinkflower880

Gullgrodan: tror inte du behöver oroa dig. Man kan blöda just efter sex. Bl.a. Torra slemhinnor och sånt.

• Pinkflower880

PIO: skönt att veta att man inte är ensam. :) Men det är sjukt jobbigt att fajtas mot sitt eget dåliga samvete.