• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Efter att läst detta senaste inlägg om lätt å svårt spytt mår jag riktigt illa. Aldrig varit äckelmagad som nu!

• stjärnfrukt

Och här var det sista gången som jag åt framför den här tråden, haha! Inte mkt flytningar här än, men det kom senare med dottern så då gör det kanske det den här gången också!

Försöker komma på något som är "gott" att spy upp, vet att jag alltid brukar tänka "okej, det här var inte så farligt, alternativt, aldrig mer!1" Men det står helt stilla i hjärnan, får återkomma! Jag vet ju att jag har några favoriter, eller vad man ska säga... 

• AAEV

Vindruvor äter jag alltid nä jag mår illa, det är helt okej att spy. 

Big no no är väl tacos,pizza o sån kryddig mat  

Alexander 081026 Eleonora 091123
  • Havsjungfrun
    queen skrev 2011-11-07 14:28:25 följande:
    Jag har hört att banan smakar likadant på vägen ner som upp. Jag har inte själv spytt, bara mått illa. Men fick det tipset om jag ville stoppa fingrarna i halsen så skulle jag käka banan:)
    Startar varje graviddag med en halv banan. Ni kan ju gissa varför.... Kan dock tillägga att jag inte är så förtjust i bananer längre.
  • Josenoah

Ohh vad jag blev sugen på tomtegröt nu när jag läste det! Så jobbigt nu med detta illamående måste äta nått känsla och vad tusan ska man stoppa i sig. Men nu har min kvälls middag blivit räddad utav tomtegröt :)) sonen och mannen får väl äta nått roligare ;)

• queen

Jag kan tänka mig att smaken av banan inte blir densamma efter graviditeten. Kanske inte direkt det första man blir sugen på....

• RocketQueen

Uäh vad mycket äckligt snack! Hahaha jag får väl lägga till att glass är visserligen väldigt lättspytt men f-n vad obehagligt det är att kräkas nåt så kallt :-/

• JennieJ

Hej hur mår ni alla? Själv känner jag mig tjock å svullen, stora finnar, rödsvullna ögon och håret är helt omöjligt att få någon ordning på.

• IdaElinLivia040611

Ja man har nog sin riktiga fulperiod nu. Fettigt hår och ett plågatansikte av illamående... Inte snyggt. Ligger i soffan hela dagarna ( mammaledig ) å beundrar er som tar er till jobbet varje dag. hatar att må såhär, varför måste det va så!!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Aikotakara

8+1 idag. Mitt illamående försvann konstigt nog förra veckan.. Jag hann må illa i drygt en vecka ..Men trött är jag fortfarande. Jag hoppas att illamåendet håller sig borta i fortsättningen. Ska ju åka till Spanien på fredag.. vill inte må dåligt då :( Man blir så klen och orkeslös när man mår sådär.

Hoppas att illamåendet klingar av för er som mår dåligt~