• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Dancia- fy va otäck, du måstebkänna dig jätte rädd. Hoppas du har många runtomkring dig som kan hjälpa dig. Hållerballa tummar jag har att det är som andra har skrivit, någon slags inflammation. Tänk va fort det kan gå. Ska fan inte gnälla om nått illamående idag!!!!!! Massor med kramar till dig och dina barn

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Polarlantis

Inskrivning 29 nov! Men i veckan ska jag lämna sköldkörtelprov, då pappa har psoriasis, hoppsan! Det går tydligen under autoimun sjukdom...så det känns bra att dom är så noggranna!
    Måste köpa tunikor och byxor, jeansen är helt öppna nu och jag har inget att dölja magen i...fniss! På onsdag går jag in i vecka 9 (8+0), wiii!

• LillSnurr82

Dancia: hållet oxå tummarna att det inte är nåt allvarligt och att dom hittar felet snart!

Vi har inte heller berättat (bara min syster och en kompis som vet) vi tänkte kanske berätta på söndag (fars dag) när hela min familj är samlad. Eller blir ju dottern som får berätta med sin "jag ska bli stora syster" tröja(om den behagar dyka upp snart)

• Uddabus

Går in i v 11 idag men får se vad ultraljudet säger + eller -... Jag hoppas då att jag är längre gången :)

• Havsjungfrun
    fröken01 skrev 2011-11-07 20:47:45 följande:
    Havsjungfrun, vad jobbar du som?
    Lärare i en 5:a.
    Dancia skrev 2011-11-07 22:09:09 följande:
    Hej tjejer!

Vad roligt att det är några som haft nytta av mitt tips om piggelin :).

Själv har jag något tråkigt att berätta. Behöver verkligen skriva av mig lite :(. Igår skulle vi åka till barnens farfar och vi hade packat färdigt och klätt på barnen då mannen plötsligt började känna sig yr och se dubbelt. Jag som var illamående skulle egentligen sitta bredvid men jag fick istället köra eftersom han inte kunde se ordentligt alls. På vägen in mot Helsingborg så ringde min man 1177 för att fråga vad det kunde vara för något och de sa till oss att åka in till akuten direkt då det kunde röra sig om en stroke.

Barnens farfar kom och hämtade dem så jag kunde vara med min man på akuten i lugn och ro. Vi fick vänta i många timmar och det gjordes många kontroller och blodprover och även en skiktröntgen som inte visade någonting. Min man kunde knappt gå eftersom han inte kunde se ordentligt alls. Han beskrev det som en riktigt rejäl och obehaglig fylla (och han hade inte druckit en droppe).

När det började närma sig kvällen bestämde sig läkarna att hålla kvar honom över natten och hålla noga koll på honom varannan timme. Så jag fick åka hem med barnen utan min man :(. Väl hemma kl 20.00 kom jag på att jag inte ätit sedan frukosten och så fort jag fick barnen i säng började jag spy och spydde fram till 12 på natten. ALDRIG mer tom mage säger jag bara :(.  

Idag har jag fått hjälp av en vän som kom med frukost och höll mig sällskap i några timmar. Har varit så orolig och är fortfarande. De hittar inte felet och min man väntar nu på att få göra ryggmärgsprov och magnetröntgen. De är ganska säkra på att det sitter något i hjärnan som inte ska vara där, ett virus, en inflammation eller i värsta fall en cysta eller tumör.

Vi vet inte alls hur allvarligt detta är, om han kommer få tillbaka sin syn eller bli bra, eller när han får komma hem. Så här sitter jag nu hemma med 2 barn, gravid, illamående till tusen och uppror i magen av all oro. Jag hoppas verkligen att han får hjälp och blir frisk från detta och snart får komma hem till oss.

Kändes skönt att få ventilera sig lite. Tack för att denna tråden finns :).
    Kram på er               
    Hoppas verkligen att de hittar felet snart och kan hjälpa honom. Tänker på er! Kram 
  • fröken01

Sjöjungfrun, jag har en förskoleklass denna termin. Täcker 65 % och så 35 % fritids. Känns väldigt tufft! Har förstått att det är väldigt svårt att få gravidpenning som lärare, men elevassistenter får nästan alltid det.

• LillaGrynet

Hej tjejer! Har varit på inskrivning idag blev flyttad till 10/6 istället för 12/6. Men tror mer på 12/6 om man räknar från sista mens.
    Återstår att se på UL sen:) Är helt slut idag.. Tar verkligen på mina krafter och jobba nätterna.. Fick en tid till läkaren nästa v. För att diskutera min arbetssituation.. sen hade jag även förhöjda värden på sköldkörtelprovet så ska tillbaka o ta nya prover nästa v.

• Pinkflower880

Det är dagar som denna, då allt åker upp och ner och man är så trött att man inte orkar flytta sig en millimeter, som gör att jag funderar på hur sjutton folk kan gå igenom en hel graviditet utan att ens märka att dom är gravida...

• Uddabus

Jag har nu sett mitt lilla mirakel... Jag blev framflyttad någon dag... 3.51 cm var den lilla... =)

Hjärtat slog fint o man såg tydligt navelsträng... Sparkade lite i början bara men sen vände den sig halv om o somnade o ville inte visa sig mer =)

• Lina007
    Busbus , vad roligt att se det lilla pyret! :)

Nu när min matlust kommit tillbaka något och det onda i magen försvunnit, undrar jag om någon av er håller på ett recept på pastasås som man kan använda till kycklingfiléer? :) Har ingen som helst fantasi till middag idag...
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com